اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد

کسب رتبه نخست تولید ماهیان زینتی توسط اصفهان

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان با تولید سالانه 48 میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

کسب رتبه نخست تولید ماهیان زینتی توسط اصفهان

محمدرضا عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه صنعت پرورش ماهی‌های زینتی در یک دهه اخیر در بخش کشاورزی جایگاه بسیار خوبی به دست آورده است، اظهار کرد: سالانه 148 میلیون قطعه ماهی زینتی در ایران تولید می‌شود که تولید بیش از یک‌سوم از این میزان با تنوع 120 گونه در استان اصفهان صورت می‌گیرد.

وی افزود: صنعت تولید ماهیان زینتی استان از سال 74 تاکنون رشد پنج برابری داشته و در حال حاضر استان اصفهان با تولید سالانه 48 میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور آبزیان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: پرورش ماهی‌های زینتی در 14 شهرستان اصفهان صورت می‌گیرد که کاشان، اصفهان و نجف‌آباد به عنوان مهم‌ترین این شهرستان‌ها محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: عمده ماهیان زینتی تولیدی در استان اصفهان زنده‌زا و تخم‌گذار هستند و تعداد اشتغال ایجاد شده در این بخش یک‌هزار و 200 نفر در قالب 670 واحد آبزی‌پروری است.

عباسی با بیان اینکه تاکنون بیش از 500 مجوز راه‌اندازی واحدهای پرورش ماهی‌های زینتی در استان صادر شده است، گفت: تسهیلاتی نیز از سوی سازمان جهاد کشاورزی به این واحدها در راستای راه‌اندازی و اصلاح سیستم‌های پرورش ماهی اختصاص می‌یابد.

وی اظهار کرد: همچنین اقداماتی در ارتباط با آموزش، نظارت، اصلاح کیفی سیستم‌ها و کاهش مصرف انرژی صورت گرفته و آموزش‌های در این زمینه به واحدها ارائه می‌شود.

مدیر امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: مزارع پرورش ماهی‌های زینتی در اصفهان به انواع کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم‌بندی شده و در یک واحد تولیدی کوچک با تولید 50 هزار قطعه ماهی زینتی و صرف هزینه 10 تا 15 میلیون تومان می‌توان برای دو نفر ایجاد اشتغال کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به بستر‌ها و ظرفیت‌های موجود و همچنین محدودیت‌های آبی که در اصفهان وجود دارد با کم‌ترین میزان آب می‌توان یک واحد پرورش ماهی زینتی را راه‌اندازی و ایجاد اشتغال کرد.

عباسی اضافه کرد: ایجاد مجتمع و شهرک‌های تولید ماهی‌های زینتی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی اصفهان قرار داشته و تحقق این موضوع سبب فراهم‌سازی زمینه اشتغال برای بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته به عنوان یک کار تولیدی می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان دو برابر شدن تولید ماهی‌های زینتی در بلند‌مدت وجود دارد، تاکید کرد: در صورت همکاری سازمان‌های مربوطه، اختصاص آب مورد نیاز برای گسترش واحدهای موجود و ایجاد  واحدهای جدید امکان دو برابر شدن تولید ماهی‌های زینتی در بلند‌مدت وجود دارد.

انتهای پیام/63015/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول