اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

13 آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکا

راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با شعار «مرگ بر آمریکا» همزمان با سراسر کشور پرشورتر از سال‌های گذشته در مسیرهای راهپیمایی 22‌گانه از شرق تا غرب مازندران برگزار شد.

13 آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مردم شهرهای مازندران از اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان و سایر آحاد جامعه با در دست داشتن پلاکاردهایی و پارچه نوشته‌هایی انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه آمریکا نسبت به ملت ایران و جهان نشان دادند.

در این مراسم اقشار مختلف پارچه نوشته‌ها و پلاکاردهایی با مضمون مرگ بر آمریکا، ما تا آخر ایستاده‌ایم، 13 آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکا بود، خانه عنکبوت سست‌ترین خانه‌ها است و سر دادن شعارهایی همچون هیهات من‌الذله، مرگ بر آمریکا، الله اکبر، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

با تقارن 13 آبان امسال و شب اول محرم، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پرچم‌های یا اباعبدالله و یا ابوالفضل را در شهرهای مختلف به اهتزاز درآوردند.

راهپیمایی پرشکوه مردم قائمشهر

راهپیمایی روز 13 آبان در شهرستان قائمشهر با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم مؤمن، ولایی، همیشه در صحنه و انقلابی برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در جمع راهپیمایی‌کنندگان 13 آبان در میدان طالقانی قائمشهر به سه رویداد تاریخی این روز جاودانه در تقویم ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان، به شهادت رساندن دانش‌آموزان تهرانی در دانشگاه تهران و تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه را ملت ایران هرگز فراموش نخواهد کرد.

مصطفی عابدی با تبیین این موضوع که چرا شعار مرگ بر آمریکا از نهاد مردم ایران بر می‌خیزد تصریح کرد: این شعار موضوعی آموزشی نیست بلکه به اتفاقاتی نظیر واقعه طبس، جنگ تحمیلی، اجرای قطعنامه‌ها و تحریم‌ها علیه ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای کشور بر می‌گردد که سالیانی است توسط شیطان بزرگ بر این مردم اعمال می‌شود و به هر طرف که این ملت نگاه می‌کند دست آمریکا در همه جا نمایان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا از دل مردم ایران بر می خیزد و تا وقتی عداوت آمریکایی پابرجاست این شعار هم خواهد بود.

عابدی به همزمانی ایام محرم با واقعه 13 آبان اشاره کرد و بیان داشت: در ایام سوگواری امام حسین(ع) زمان مناسبی است تا علاوه بر عزاداری سالار شهیدان،حسین زمان را بشناسیم و با حفظ روحیه ظلم‌ستیزی ویژه شیعیان و شناخت یزید زمان به حمایت محروم و تنبیه متجاوز و ظالم برخیزیم.

نظام سلطه وحشت زده شده است

سخنران راهپیمایی 13 آبان شهر زیراب با اشاره به فعالیت‌های نظام اسلامی، گفت: استکبار ستیزی ملت ایران از مکتب امام حسین(ع) به دست آمده است.

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در جمع راهپیمایان 13 آبان شهر زیراب با اشاره به دشمنی‌های سران استکبار و دولت‌های غربی و زیاده‌خواهی‌های آنان، گفت: استقبال مردم اروپا از اسلام باعث شده است که نظام سلطه وحشت زده شوند.

وی با تاکید بر اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه و منزلت شیعه در جهان ارتقا یافته است، افزود: راه‌اندازی رشته شیعه‌شناسی در دانشگاه‌های مهم جهان بیانگر منزلت و جایگاه بالای این مذهب است که با اقدامات نظام جمهوری اسلامی به دست آمده است.

حضور پرشور مردم انقلابی تنکابن در راهپیمایی 13 آبان

مردم پرشور و انقلابی شهرستان تنکابن همراه با تمامی شهرها و سایر مناطق ایران اسلامی در سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ندای استکبار ستیزی سردادند این مراسم  در تنکابن همانند سال‌های گذشته با شور حماسی خاصی برگزار شد.

در این مراسم پدر شهید حسین فهمیده خطاب به جوانان،‌ دانش‌آموزان و دانشجویان به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همه‌ ما باید هوشیارانه و بر مبنای فرامین رهبری و ولایت‌مدارانه حرکت  کنیم و باید پاسدار دین باشیم.

وی تصریح کرد: این کشور برای شماست و آینده آن نیز باید در دستان شما باشد.

این پدر شهید به وصایای شهداء نیز اشاره کرد و بیان داشت: در وصایای شهیدان پیام‌های بسیار خوبی نهفته است که باید آنها را به نسل جوان و آینده منعکس کنیم.

امام جمعه موقت تنکابن نیز گفت: در جهانی که زندگی می‌کنیم نظام استکباری همواره به خود حق داده تا تمام معادلات را بر اساس منافع خود وضع کند و بر همین اساس زندگی نسلهای بشری در چهار سوی دنیا تحت تاثیر همین تفکر به فقر، جنگ و بلایای بسیاری دچار شده است. وی غارت کشورها، ظلم به ملت‌ها و زندانی و کشته شدن آزادیخواهان را نتیجه زیاده خواهی مستکبران دانست.

حجت‌الاسلام عباسعلی فلاحی اظهار داشت: قیام ملت ایران که از دهه 40 به شکل رسمی آغاز شد و در دهه 50 به پیروزی رسید با تأسی بر اعتقادات دینی و تکیه بر ولایت فقیه و با رهبری امام راحل توانست تمامی معادلات قدرتهای جهان را بر هم زند.

امام جمعه موقت تنکابن گفت: تسخیر لانه جاسوسی در تهران سرآغازی بر رو شدن دست حکام امریکا در فتنه‌انگیزی و توطئه گری‌های او بود و امروز با علنی شدن جاسوسی آمریکا از سران و مقامات سایر کشورهایم دنیا به ویژه اروپا حقیقت قیام ما و عدم اعتماد ملت ایران به آمریکا از پیش در جهانیان آشکار شد و امروز نگاهی به انقلاب‌های ملل ما به حقیقت پیام امام راحل در صدر انقلاب به جهان در اثرگذاری قیام ملت ایران بر آزادی‌خواهان و ملت‌های آزاده دنیا پی‌ می‌بریم.

فلاحی در ادامه گفت: حضور ایران مقتدر در تمامی عرصه‌های علمی، تخصصی و سیاسی دنیا در سایه ولایت و استکبار ستیزی شکل گرفته است و تاکید اکثر کشورهای جهان و اعضای شورای امنیت بر حضور ایران و اثرگذاری آن بر مذاکرات ژنو خود تأئیدی بر این مدعاست.

فریاد مرگ بر آمریکا در نوشهر طنین‌انداز شد

مردم نوشهر همزمان با سراسر کشور با حضور در راهپیمایی ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی، مراتب انزجار خود را از آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

مدیر آموزش و پرورش نوشهر گفت: ملت ایران ادامه دهنده تفکر ظلم‌ستیزی امام راحل هستند.

محمدرضا شیخ‌سنگتجن گفت: 13 آبان روز دانش‌آموز، روز مبارزه با استکبار جهانی  و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است.

وی افزود: در 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی در کشور ما شناخته شده است و یکی از حوادث بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی ما است.

شیخ‌سنگتجن گفت: در 13 آبان 58 دانش‌آموزان و دانشجویان با تسخیر لانه جاسوسی ثابت کردند که همچنان ادامه دهنده راه بزرگمرد تاریخ ایران امام راحل هستند و اعمال شوم و ننگین آمریکای جنایتکار در ایران را افشا می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: دانش‌آموزان و فرهنگیان به همراه اقشار مختلف مردم با حضور خود در راهپیمایی 13 آبان شهرستان نوشهر نشان دادند که ادامه دهنده تفکر ظلم ستیزی امام راحل هستند و با بلوغ فکری و دینی و معنوی خود در برابر آمریکا و اسرائیل قرار گرفتند تا نشان دهند ظلم و تعدی و تحریم و تهدید آنان نمی‌تواند آسیبی به حرکت انقلابی ملت ایران داشته باشد.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول