اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه خراسان‌رضوی:

فرعون‌صفتی آمریکا مورد مخالفت ملت ایران است

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه خراسان‌رضوی گفت: فرعون‌صفتی آمریکا، دلیل اصلی مخالفت ملت ایران با این جرثومه فساد است که انسانیت نیز از آن به ستوه آمده است.

فرعون‌صفتی آمریکا مورد مخالفت ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی‌نیا ظهر امروز در مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار، با بیان این نکته اظهار کرد: تقارن آغازین روزهای ماه محرم با روز ملی مبارزه حاکی از پیوند آرمان‌های انقلابی ملت ایران، با مکتب عاشوراست.

وی آمریکا را عجین با فساد و طغیان اعلام و اظهار داشت: هر کس در هر گوشه‌ای از جهان نام امریکا را می‌شنود واژه‌هایی چون سلطه و استعمار و تجاوز و طغیان و قتل و غارت را پیش روی مجسم می‌بیند.

حسینی‌نیا افزود: تاریخ ایالت متحده تصویری از زورگویی، قلدری و دخالت‌های سیاسی نظامی و هجوم فرهنگی و تحقیر ملت‌ها و چپاول ثروت توده‌های محروم جهان است و خوی ددمنشی دولت‌های حاکم بر این کشور مملو از کشتار و شکنجه و بمباران و آتش و خون در جای جای سیاره خاک به همین لحاظ بود که حضرت امام (ره) عنوان «شیطان بزرگ» را برای امریکا برگزیدند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پرونده سیاه و آلوده کاخ سفید متضمن حجم عظیمی از اسناد جنایی و ترور و وحشت و قتل و غارت و ترویج فساد در طی دو قرن سلطه استکباری و دخالت در امور کشورها و کودتاها و خیانت‌هاست.

حسینی‌نیا با بیان اینکه با توجه به این موارد بود که امام راحل با روشن‌بینی ویژه خود امریکا را عامل اصلی همه مصائب کشور نامید و در طول نهضت و قبل و بعد انقلاب بر توطئه‌های امریکا به عنوان ام‌الفساد انگشت نهاد افزود: امام راحل سیاست‌های شرق و غرب و دولت‌های استکباری را تحقیر و افشا نمود و هیمنه امریکا را شکست و صهیونیسم و امپریالیسم را ریشه همه نکبت‌ها و بدبختی ملت‌ها معرفی نمود.

وی دلیل اصلی مخالفت‌های آمریکا با اسلام و مسلمانان به ویژه ایران اسلامی را هراس از فراگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترس از نهضت جهانی اسلام اعلام کرد و گفت: هدف استکبار حذف اسلامی است که  بخواهد رسالت خود را در جهان ایفا کند و سر تسلیم در برابر کفر و استکبار فرود نیاورد نه اسلام امریکایی.

وی خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران در لوای اسلام و رهبری امام مستضعفان توانسته در برابر اهریمن استکبار قد علم کند و در وجدان انسان‌های آزاده و حق‌طلب حضور داشته باشد، در سایه مقاومت و تعهد دینی و مکتبی و اعتراض به نظام سلطه است، چیزی که می‌تواند برای دیگر مسلمانان و مستضعفان الگوی مبارزه باشد.

حسینی‌نیا موضع انقلابی رهبر فرزانه انقلاب در برابر آمریکایی‌ها و نفی هرگونه رابطه و مذاکره با دولتمردان ایالات متحده، را ادامه خط فکری امام خمینی (ره) اعلام و اظهار داشت: رابطه آگاهانه، عادلانه و معنوی، ارتباطی است که می‌تواند بین ایران و آمریکا و تنها در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حاکم شود.

وی افزود: بر مبنای رهنمودهای روشنگرانه امام خامنه‌ای آمریکا در این ارتباط باید سیاست‌های خصمانه خود بر ضد نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهد دوم آنکه خوی سلطه‌گری خود را کنار بگذارد و سوم آنکه به اصل «احترام متقابل» پایبند باشد و در نهایت، دست از حمایت مخالفان نظام جمهوری اسلامی بردارد.

انتهای پیام/79009/ط/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول