اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر سینما و تلویزیون خطاب به مسئولان

برخی فیلمسازان مطرح، بودجه تلویزیون را هدر می‎دهند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: براساس نیم قرن تجربه بازیگری معتقدم، مسئولان باید از هنرمندان جوان حمایت کنند، زیرا برخی فیلمسازان مطرح بودجه تلویزیون را هدر می‎دهند و سینما و تلویزیون تنها با هنرمندان جوان به نتیجه می‎رسد.

برخی فیلمسازان مطرح، بودجه تلویزیون را هدر می‎دهند

به گزارش خبرگزاری فارس، صدرالدین حجازی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با گروه‎های بسیاری در شهرستان‎ها کار کردیم، اظهار کرد: اکثر آدم‎هایی که در این عرصه فعالیت می‎کنند، اگر وارد کار تجارت شوند، درآمد بیشتری دارند، اما به دلیل عشق به کار خود در این عرصه فعالیت می‎کنند، به همین دلیل همیشه متوقع فضای گرم و صمیمی میان اعضای گروه هستند.

وی افزود: با مشاهده اعضای گروه تله‌فیلم ماه مینا و رفتار مناسب تهیه‌کننده این فیلم در تهران برای حضور در این فیلم مشتاق شدم و برای آمدن به اصفهان روز‌شماری می‎کردم.

بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: از زمانی که به اصفهان آمدم، تمام توقعاتی که از گروه داشتم برآورده شد، کارگردان این کار نیز جوان مستعدی است و فضا را توأم با تفریح و تنوع می‎چرخاند.

وی ادامه داد: بازی در این فیلم بر روی من اثر خوبی داشت و می‎دانم اگر از اصفهان بروم، دوباره دلتنگ برگشت به اصفهان می‎شوم.

حجازی تاکید کرد: کمتر اتفاق افتاده است که به شهرستان بروم و حاشیه نباشد، اما در این پروژه و در اصفهان هیچ حاشیه‎ای وجود نداشت.

وی با بیان اینکه پشت دوربین باید اتفاقات خوبی بیفتد، یعنی حاشیه و تنش نباشد تا فیلمی که ساخته می‎شود، تأثیرگذار باشد، افزود: مسئولان باید از هنرمندان جوان حمایت بیشتری داشته باشند، زیرا به مراتب هنرمندان جوان از هنرمندانی که سابقه کار بیشتری دارند و سرمایه تلویزیون را به هدر می‌دهند، بهتر هستند.

بازیگر سینما گفت: در مرکز اصفهان می‎شناسند که چه افرادی سرمایه تلویزیون اصفهان را گرفته‌اند و استفاده کرده‌اند و حاصلی در برنداشته است.

وی اظهار کرد: مسئولان به افرادی که تعداد کار بیشتری دارند، بودجه هنگفتی می‎دهند، اما افرادی که جوهره کار دارند باید از جیب خود هزینه کنند و نهایتا فیلم را به تلویزیون ارزان بفروشند.

حجازی با تأکید بر اینکه مسئولان باید از پروژه‎های در حال ساخت بازدید کنند، ادامه داد:  مسئولان باید با هنرمندانی که به شهرشان می‎آیند در زمینه پروژه در حال ساخت صحبت کنند.

وی تصریح کرد: برخی مسئولان میان بازیگران شهرستانی و تهرانی تفاوت قائل می‎شوند، اما باید گفت تفاوتی میان آنها وجود ندارد و برخی کارگردان‎های شهرستانی حرفه‎ای‌تر عمل می‎کنند.

بازیگر سینما و تلویزیون اضافه کرد: استانداری‌ها زمانی که هزینه فرهنگی می‎کنند باید از هنرمندان سراغ بگیرند و پیگیر فعالیت‎های آنها باشند، افراد مفید را بشناسند و آنها را حمایت کنند، نه از افرادی که با لابی‌بازی برای خود شهرت به وجود آورده‎اند.

وی تاکید کرد: من کارهای مرکز سیمای اصفهان را دیده‎ام و با اطلاعات سخن می‎گویم، مسئولان تنها از هنرمندان مطرح حمایت می‎کنند، اما نتیجه کار این هنرمندان که بودجه کلانی در اختیارشان قرار می‎گیرد، مطلوب نیست و در بیشتر مواقع مورد توجه مخاطب قرار نمی‎گیرد.

حجازی افزود: براساس نیم‌ قرن تجربه خود معتقد هستم، مسئولان تنها با حمایت از هنرمندان جوان به نتیجه می‎رسند.

وی خطاب به مدیرکل صدا و سیمای اصفهان گفت: مسئولان شهر باید به هنرمندان بومی خود توجه بیشتری داشته باشند و راش‎های این تله‌فیلم را ببینند و هنرمندان گمنام را پیدا کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: صدا و سیمای اصفهان مسئولان زیادی دارد، می‎تواند افرادی از نیروهای خود را بر سر پروژه‎های در حال ساخت بفرستد و از روند ساخت یک فیلم آگاه شود.

بازیگر سینما و تلویزیون اظهار کرد: آقای کلباسی باید توجه بیشتری نسبت به هنرمندان اصفهان داشته باشد و نسبت به فضای کاری یک پروژه در اصفهان جویا شود و از هنرمندانی که به اصفهان می‎آیند از برخوردها و روند فعالیت یک کار پرس‌و‌جو کنند.

وی با بیان اینکه با این روش افراد مفید و غیر‌مفید از هم تمایز داده می‎شوند و سرمایه نیز به هدر نمی‎رود و به صورتی نباشد که یک کار سرمایه بگیرد، ادامه داد: اما نتواند نتیجه مطلوب را بدهد و با این عدم نتیجه صدا و سیما از هنرمندان دیگر دل زده ‎شود.

حجازی  همچنین به نقش خولی در مختار‌نامه که خود ایفاگر آن بود، گریزی زد و تصریح کرد: مردم  از شخصیت‎های تاریخی ذهنیت مشخصی دارند و به همین دلیل در بازی این نقش آگاهانه عمل کردم تا تأثیر‌گذار باشد.

وی به نقش خود در تله‌فیلم ماه مینا اشاره کرد و افزود: ماه مینا یک پروژه خوب بود که نتیجه و قضاوت آن را به تماشاگران می‎سپارم، امیدوارم مانند نقش خولی در مختار‌نامه مورد توجه قرار بگیرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان تأکید کرد: مردم نیز آگاهانه با فیلم‎ها برخورد می‎کنند و قدرت شاخصه بالایی دارند و به همین دلیل اگر کاری دیده نمی‎شود، مشکل از مخاطب نیست، بلکه از سازندگان است.

انتهای پیام/63019/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول