اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبر داد

تخصیص 66 میلیون متر‌مکعب آب شرب از قزل‌اوزن

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: در رایزنی‌هایی که در روزهای گذشته با وزیر نیرو داشتیم تخصیص 66 میلیون متر‌مکعب آب از حوزه قزل‌اوزن برای تامین آب شرب اردبیل را پیگیری کردیم.

تخصیص 66 میلیون متر‌مکعب آب شرب از قزل‌اوزن

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این میزان تخصیص آب از قزل‌اوزن به عنوان حق‌آبه استان اردبیل با هدف تامین منابع شرب انجام می‌شود که معادل سد یامچی است.

وی گفت‌: با این انتقال امیدواریم بحران آب در بخش اردبیل کاهش یابد و بتوانیم بخشی از نیازمندی‌ها و مطالبات بخش شرب را پاسخگو باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل از ادامه پیگیری برای دریافت مجوز تخصیص منابع آبی در حوزه آبریز قزل‌اوزن خبر داد و تصریح کرد: ما تا سقف 150 میلیون متر‌مکعب نیز پیگیر این موضوع هستیم که امیدواریم در این زمینه بتوانیم با وزارت نیرو به توافق رسیده و بخشی از مطالبات مردم استان اردبیل را دریافت کنیم.

حقیقت‌پور در خصوص منطقه ویژه اقتصادی و طرح دولت برای تبدیل 21 منطقه با برجستگی‌های منطقه ویژه اقتصادی با تایید و تصویب مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از رایزنی‌های مختلف و رفع ایرادات به شورای نگهبان که در مصوبه مجلس گرفته بود 21 منطقه ویژه اقتصادی از جمله اردبیل به تصویب رسیده و با تحویل قطعی زمین و تملک آن امیدواریم با همراهی مسئولان دولت یازدهم بتوانیم این منطقه ویژه اقتصادی را فعال کنیم.

وی وجود این منطقه را برای توسعه همه‌جانبه اقتصادی و تولید استان مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: در این باب برخی انتظارات و درخواست‌هایی در این بخش وجود دارد و ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت در سازمان مناطق اقتصادی خواستیم در این زمینه موانع احتمالی را برطرف کند.

این نماینده مجلس از پیگیری جدی برای بیمارستان 64 تختخوابی نمین و 32 تختخوابی نیر خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است برای تاسیس این بیمارستان از منابع بودجه سال آینده اعتباری در نظر گرفته شود.

حقیقت‌پور در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: احداث این بیمارستان یکی از ضروریات است چرا که با راه‌اندازی آن بخش عظیمی از مشکلات درمانی مردم منطقه برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/62001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول