اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لیگ برتر

تساوی با طعم صدرنشینی موقت/ فولاد قهرمانی نیم‌فصل را تعارف کرد

در لیگ برتر فوتبال فولاد به یک تساوی با طعم صدرنشینی موقت دست یافت.

تساوی با طعم صدرنشینی موقت/ فولاد قهرمانی نیم‌فصل را تعارف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، لیگ برتر فوتبال در سیزدهمین فصل به آخرین ایستگاه نیم‌فصل خود رسید.

هفته پانزدهم و پایانی رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری پنج دیدار در شهرهای مختلف آغاز شد تا لیگ ایران به نیمه‌های راه خود برسد.

در روزی که آبستن حوادث و اتفاقات جالب و عجیبی بود استقلال نصف و نیمه در دیداری معوق سایپا را در کرج برد، راه‌آهن در یکی از جالب‌ترین بازی‌های فصل در حالی که تا 10 دقیقه پایانی با دو گل از ذوب‌آهن عقب افتاده بود توانست سه بر دو حریف خود را مغلوب کند، نفت تهران نیز که تا دقایق پایانی با دو گل از سپاهان پیش بود با دریافت دو گل به تساوی رضایت داد، ملوانان نیز در ادامه روند روبه رشد خود فجر را مغلوب کردند و مس کرمان با قبول تساوی در برابر داماش در خانه نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر را بدون برد به پایان رساند تا تنها خط تیره جدول لیگ برتر در مقابل بردهای مس کرمان باقی بماند.

اما در این روز تیم مدعی فولاد خوزستان در خانه میزبان گسترش فولاد تبریز بود.

*تساوی با طعم صدرنشینی موقت

در این دیدار که در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد شاگردان حسین فرکی تنها به کسب هر سه امتیاز بازی و رسیدن به صدر جدول می‌اندیشیدند.

فولادی‌ها که با قبول شکست در هفته چهاردهم مقابل استقلال کار خود در صدر جدول را سخت کرده و پس از هفته‌ها رده نخست جدول را به پرسپولیس تقدیم کردند در این هفته برای جبران به میدان آمده بودند.

این تیم که با عملکرد مناسب خود در این فصل به یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی تبدیل شده است برای رسیدن به این هدف چاره‌ای جز گرفتن امتیازات کامل در دیدارهای خانگی را ندارد.

بر این اساس فولادی‌ها بازی با گسترش را آغاز کردند و در طول بازی موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریف ایجاد کردند.

سرخ‌پوشان اهوازی در نیمه نخست راه به جایی نبردند اما در نیمه دوم و در دقیقه 60 لندرو چاوز برزیلی روی یک ضربه زیبا دروازه گسترش را گشود و فولاد را از حریف خود پیش انداخت.

اما این گل دوام زیادی نداشت و در حالی که فولادی‌ها در شادی به ثمر رسیدن گل خود بودند این احمد کامدار بود که با ضربه‌ای از پشت محوطه جریمه در دقیقه 62 بازی را به تساوی کشاند.

نتیجه‌ای که تا پایان بر بازی حکم‌فرما بود و به این ترتیب فولادی‌ها دو امتیاز حساس و حیاتی را از دست دادند.

با وجود این تساوی که با اعتراض تماشاگران نیز همراه بود فولادی‌ها با 27 امتیاز  و یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس به صدر جدول بازگشتند.

*نتوانستیم از موقعیت‌های خود استفاده کنیم

حسین فرکی اما پس از این دیدار عدم تمرکز بازیکنان در حفظ نتیجه و استفاده نکردن از موقعیت‌ها دلیل عدم نتیجه‌گیری تیمش در این دیدار عنوان کرد.

سرمربی فولاد خوزستان اظهار کرد: پس از به ثمر رسیدن گل بازیکنان تمرکز خود را از دست دادند و نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: البته تیم حریف نیز بسیار با انگیزه در برابر ما حاضر شد و به هر شکلی می‌خواست تا از این بازی با امتیاز خارج شود.

سرمربی فولاد خوزستان تصریح‌ کرد: البته تیم گسترش بازی فشرده و بسته‌ای را در دستور کار قرار داده بود و این کار ما را مشکل می‌کرد.

فرکی اضافه‌ کرد: آنها برای کسب تک امتیاز بازی به اهواز آمده بودند و موفق شدند به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

وی خاطرنشان‌ کرد: با این وجود ما تلاش خود را انجام دادیم و من از بازیکنانم قدردانی می‌کنم هرچند نتوانستیم نتیجه مورد نظر را کسب کنیم.

فرکی گریزی نیز به قضاوت بازی زد و گفت: داور می‌توانست در چند صحنه مشکوک به سود فولاد پنالتی اعلام کند اما دستور به ادامه بازی داد.

وی در پایان با اعلام رضایت از روند امتیازگیری فولاد خوزستان در نیم فصل نخست تصریح‌کرد: تاکنون 27 امتیاز کسب کرده‌ایم در حالی است که سال گذشته با 29 امتیاز از 17 بازی در مکان سوم قرار داشتیم.

به هر حال فولاد خوزستان در روزی که می‌توانست با کسب پیروزی امیدهایش را برای قهرمانی در نیم فصل بیشتر کند به تساوی رضایت داد تا قهرمانی نیم فصل را به پرسپولیس، تراکتورسازی و احیاناً استقلال تعارف کرده باشد.

اما در سوی دیگر تیم گسترش فولاد تبریزی قرار داشت که چند هفته‌ای بود خوب نتیجه نمی‌گرفت و سه شکست پیاپی در کارنامه این تیم ثبت شده بود.

آبی‌پوشان تبریزی در این دیدار سخت خارج از خانه به هر نحوی درصدد کسب نتیجه بودند تا جایگاه خود در جدول را بهبود بخشند.

بر این اساس رسول خطیبی بازی کاملاً بسته‌ای را در دستور کار تیم خود قرار داده بود و در نهایت نیز موفق شد با امتیاز از اهواز خارج شود.

امتیازی که سرمربی گسترش فولاد ارزش آن را بیش از شش امتیاز می‌داند.

رسول خطیبی در خصوص این دیدار اظهار کرد: باتوجه به نارضایتی که از بازی‌های تیم در هفته‌های گذشته به ویژه در خط دفاعی داشتم سعی در ایجاد شوک به این خط داشتیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه جواب مثبتی را در این خصوص گرفته و عملکرد خط دفاعی ما در این دیدار بهتر شد.

سرمربی گسترش فولاد تبریز تصریح‌ کرد: این در حالی است که فولاد خوزستان بازیکنان بسیار خوب و دونده‌ای را در خط حمله دارد.

خطیبی اضافه‌کرد: در بازی‌های گذشته خود براثر بی‌تجربگی به حریفان باختیم اما نشان دادیم که می‌توانیم جزو 10 تیم بالای جدول در پایان لیگ برتر باشیم.

وی خاطرنشان‌کرد: البته درصدد هستیم تا نیم فصل چند بازیکن جدید را جذب و تیم را تقویت کنیم.

گسترش فولاد تبریز با این تساوی خارج از خانه خود را از بحران خارج کرد و با 17 امتیاز و رده دهمی به کار خود در نیم فصل پایان داد.

انتهای پیام/72008/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول