اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در همدان:

برخی خود را صاحب رأی مردم می‌پندارند/ انتقاد از دخالت شورای شهر در انتصابات شهردار

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان همدان با بیان اینکه برخی در انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور، خود را مؤثر می‌دانند، گفت: این افراد خود را صاحب رأی مردم می‌پندارند و مدعی هستند روحانی را خود بر سر کار آورده‌اند.

برخی خود را صاحب رأی مردم می‌پندارند/ انتقاد از دخالت شورای شهر در انتصابات شهردار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمود الفت عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 13 آبان ماه فرصتی برای بازخوانی جنایات آمریکا علیه ملت‌های جهان است، افزود: 13 آبان نماد عزت و سرافرازی ملت ایران در مقابل نماد کفر جهانی است.

وی با تأکید بر لزوم حضور پرشور مردم در راهپیمایی فردا، خواستار سر دادن محکم‌تر شعار «مرگ بر آمریکا» در 13 آبان امسال شد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان با اشاره به تغییر دولت در ایران و برداشت نادرست طرف غربی از این تغییر و نخستین مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 در ژنو افزود: در این جریان وقت‌کشی و خرید زمان به نفع طرف غربی بود. 

* غرب قابل اعتماد نیست

وی با بیان اینکه طرفین اعلام کردند که مذاکرات محرمانه است، گفت: البته در این میان غربی‌ها با افشای مذاکرات، ما را مبهوت کرده و مطالبی را عنوان کردند که نشان از ابهام مذاکرات داشت.

الفت با بیان اینکه به قول رهبر فرزانه انقلاب، به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور اعتماد داریم، یادآور شد: آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

وی ادامه داد: زمانی که در نیویورک مکالمه تلفنی دو رئیس جمهور انجام گرفت بازهم اوباما بلافاصله رسانه‌ها را مطلع کرد و ما در مقابل حیله‌گری غربی‌ها تنها به دفاع برخاستیم. 

* تشدید تحریم آمریکا علیه ایران

دبیر حزب مؤتلفه همدان با اشاره به نفاق و حسن نیت نداشتن طرف‌های غربی گفت: با پایان مذاکرات ژنو، شماری از اعضای کنگره آمریکا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه تهران شدند، بعد از مذاکرات نیویورک نیز 78 نماینده کنگره خواستار افزایش تحریم‌ها و برچیده شدن برنامه هسته‌ای ایران شدند.

وی با بیان اینکه آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها، ایران را بر سر میز مذاکره نشاند، ابراز کرد: در این میان اوباما نیز اعلام کرد که گزینه نظامی علیه ایران همچنان بر روی میز است. 

*آمریکا دشمن بشریت

الفت گفت: بعد از این اتفاقات برخی از رسانه‌ها با ایفای نقش ستون پنجم دشمن، حذف شعار مرگ بر آمریکا و جمع‌آوری بیلبوردهای ضد آمریکایی پرداختند و در نهایت با وقاحت تمام با اهانت به امام، شهدا، ولایت ائمه(ع) را نفی کردند.

وی سر دادن شعار مرگ بر آمریکا را اقدامی در مقابل زیاده‌خواهی و افزون‌طلبی سردمداران کاخ سفید دانست و ابراز داشت: امروز امنیت آمریکا به مجوزی برای زورگیری و شارلاتان‌بازی تبدیل شده به طوری که حتی به هم‌پیمانان خود نیز رحم نمی‌کنند. 

* حذف شعار مرگ بر آمریکا جفا به امام راحل(ره)

دبیر مؤتلفه اسلامی در همدان، آمریکا را دشمن بشریت خواند و افزود: حذف شعار مرگ بر آمریکا جفا به حضرت امام(ره) بوده و عاملی در راستای ایجاد اختلاف و دودستگی خواهد بود.

وی تأکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری نباید در شناخت دشمن اصلی که همان جبهه جنایتکار استکبار و صهیونیسم است، دچار خطا شد.

الفت در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوالی در خصوص انتخاب نیکبخت به عنوان استاندار همدان گفت: ایشان به عنوان فردی شناخته شده دارای توانمندی‌های بسیاری هستند که امید است در راستای توسعه استان گام‌های مؤثری بردارند.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد نمایندگان در تلاش برای انتخاب استاندار همدان گفت: نمایندگان حق دخالت در کار قوه مجریه را ندارند و رایزنی و تفحص به منظور انتخاب استاندار باید از طریق احزاب انجام شود. 

* تقدیر از علی‌محمد آزاد/ عدم عملیاتی شدن 2 وعده

دبیر حزب مؤتلفه در همدان با تقدیر از زحمات آزاد در دوران تصدی مسئولیت مدیریت ارشد استان ابراز داشت: البته وی دو شعار تقویت کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان را مطرح کرد اما نتوانست آنها را عملیاتی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه قائل به تغییر بودیم، حضور نیکبخت در همدان را به فال نیک گرفت و گفت: امیدواریم مسئولان به وعده‌ها و شعارهای خود جامه عمل بپوشانند.

الفت با بیان اینکه استان همدان باید از مظلومیت خارج شود، ابراز داشت: ظرفیت‌های بومی استان بسیار بالاست اما هنوز به طور بایسته و شایسته از آن بهره‌برداری نشده است. 

* نیکبخت از نیروهای بومی و توانمند استان بهره گیرد

وی از استاندار جدید خواست از ظرفیت نیروهای توانمند بومی استان از هر طیف و گروهی استفاده کند و زمینه توسعه بیشتر همدان را مهیا سازد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان همدان در پاسخ به سئوالی در خصوص صدور بیانیه‌ای از سوی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان علیه نیکبخت به عنوان استاندار جدید همدان گفت: نیکبخت نماینده دولت است و ما نیز طبق فرموده مقام معظم رهبری از این دولت حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آماده همکاری با دولت در تمام زمینه‌ها هستیم، تأکید کرد: تعامل و همکاری زمینه پیشرفت جامعه را مهیاتر می‌کند. 

* انتقاد از دخالت شورای شهر در انتصابات شهردار

الفت در پاسخ به سئوال دیگری در ارتباط با دخالت شورای شهر در مورد انتصابات شهردار همدان، ضمن انتقاد از این موضوع تصریح کرد: شورای شهر حق دخالت انتصابات‌های شهرداری را ندارد.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار توسط شورای شهر انجام شده گفت: شهردار اگر عملکرد مطلوبی ندارد چرا انتخاب شده، اما اگر عملکرد مناسبی دارد، چرا نمی‌گذارند کارش را انجام دهد.

دبیر مؤتلفه همدان در ارتباط با وضعیت انتخاب شوراها نیز افزود: اعضای شوراها نباید به مردم خیانت کرده و رأی مردم را ارزان بفروشند.

وی در تشریح این مطلب ابراز داشت: در برخی مواقع بعضی از اعضای شوراهای شهر از طریق این امکان، زمینه را برای کاندیداتوری مجلس و سکوی پرش خود مهیا کرده‌اند. 

* برخی خود را صاحب رأی مردم می‌پندارند

الفت در ادامه با بیان اینکه برخی در انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور، خود را مؤثر می‌دانند، ضمن انتقاد از این موضوع افزود: این افراد خود را صاحب رأی مردم می‌پندارند و مدعی هستند روحانی را خود بر سر کار آورده‌اند.

وی با اشاره به طرح شعار دولت تدبیر و اعتدال از سوی رئیس جمهور، از دولت خواست در راستای اجرایی کردن شعار خود از تمام طیف‌ها برای اداره کشور استفاده کند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان همدان خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد در دوران مسئولیت خود از تمام جریان‌ها استفاده کرد و این رویکرد در دولت فعلی نیز باید مشاهده شود.

*اعلام حزبی نبودن دولت افتخار نیست/ احزاب، نمایندگان افکار عمومی

دبیر حزب موتلفه همدان با بیان اینکه اعلام حزبی نبودن دولت افتخار نیست، گفت: احزاب، نمایندگان افکار عمومی هستند زیرا موجب قوام نظام، تقویت دولت و مانع از زیرزمینی شدن افکار می‌شوند.‌

الفت ‌با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: تخریب احزاب از سوی رؤسای جمهور در بدو ورود، جفا و ستم به احزاب و قانون است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از اصول قانون اساسی که به مربوط به توسعه سیاسی احزاب است نه تنها مغفول مانده، بلکه به جای تقویت از سوی قوه مجریه تخریب نیز می‌شوند.

دبیر حزب مؤتلفه در همدان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های جوامع توسعه‌یافته برخورداری از نظام حزبی است، افزود: متأسفانه قوای سه‌گانه وظیفه خود در قبال احزاب را فراموش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اعلام حزبی نبودن دولت افتخار نیست، ابراز داشت: احزاب نمایندگان افکار عمومی و رابط میان مردم و حاکمیت هستند زیرا موجب قوام نظام، تقویت دولت و مانع از زیرزمینی شدن افکار می‌شوند.

الفت خطاب به دولت، اظهار داشت: شما به جای اینکه احزاب را تقویت کنید، فضا را برای گروه‌ها و باندها باز می‌کنید در حالی که باید به احزاب اجازه نقد دولت را بدهید تا نقاط ضعف و قوت در عملکردها مطرح شود.

وی احزاب را دیده‌بان‌های دولت‌ها دانست و گفت: امروزه در ایران جنگ اقتصادی شکل گرفته، بنابراین اقتصاد ایران نیز باید اقتصاد مقاومتی باشد.

دبیر حزب مؤتلفه در همدان با بیان اینکه همه امکانات باید در مسیر جنگ اقتصادی بسیج شوند، گفت: فعالان عرصه خصوصی‌سازی، افسران جبهه اقتصاد هستند و دولت در این امر مهم فرمانده مقدم این جبهه است.

وی یکی از اهداف این جبهه را ایجاد امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد اقتصادی دانست و افزود: راهبرد اصلی این تحقق، در اقتصاد بدون نفت و عدم اتکا به ارز نفتی است.

الفت با بیان اینکه ایران بیش از سه دهه در تحریم اقتصادی قرار دارد، ادامه داد: مردم ایران باید سعی کنند این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی دولت به مردم باید تسهیل در امور زندگی باشد، خاطرنشان کرد: دولت باید قدرت خرید مردم را افزایش بدهد زیرا یکی از مشکلات جامعه در حوزه اقتصاد، افزایش نقدینگی، افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی است.

دبیر حزب مؤتلفه در همدان تحریم را عامل کند شدن روند توسعه هر جامعه دانست و تصریح کرد: البته بیشترین مشکل کشور عدم مدیریت صحیح است.

وی در ادامه با انتقاد از دخالت قوای سه‌گانه در امور یکدیگر گفت: تعیین و انتخاب مدیران کل و استانداران از سوی نمایندگان یک بدعت شده است.

الفت ابراز داشت: این بدعت، نوعی حق‌السکوت از سوی قوا به مجلس است زیرا در مواقع لازم دست نمایندگان مجلس برای اعتراض به وزیر خاطی بسته می‌شود.

وی بیان داشت: در این صورت نقش نظارتی دولت کند شده و بار مسئولیت دولت بر دوش مجلس سنگینی می‌کند و این خود خلاف قانون است.

دبیر حزب مؤتلفه در همدان در روند انتخاب استاندار، به جای اینکه وقت برای حل مشکلات مردم صرف شود برای تعیین استاندار صرف شد، گفت: تأخیر در انتخاب استاندار همدان نیز به صلاح مردم نبود.

وی با بیان اینکه هنوز در انتخابات اعضاء شوراهای اسلامی شهر همدان، ابهاماتی وجود دارد، اظهار کرد: بهتر است نمایندگان فکری برای تعدد کاندیداها، خرید رأی، هزینه‌ها، تخلفات و عدم نظارت مجلس بکنند.

الفت در ادامه سخنانش تصریح کرد: امید است شهردار جدید همدان از سیاسی‌کاری بپرهیزد و خود را وقف مردم و منافع شهر کند.

وی با بیان اینکه شهردار جدید باید با فساد و رشوه‌خواری در محیط شهرداری مبارزه کند، افزود: یوسفیان باید خدمت به مردم را اصل قرار دهد.

دبیر حزب مؤتلفه در همدان در پایان سخنان خود از نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش تشکر کرد و گفت: امید است قوه قضائیه به وظیفه مهم خود در اعمال قانون در ارتباط با آنان عمل کند

انتهای پیام/89002/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول