اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس:

هنرمندان در راستای شناسایی آسیب‌های اجتماعی پیشقراول باشند

جانشین سپاه بیت‌المقدس گفت: هنرمندان که خود از افراد تاثیرگذار در جامعه تلقی می‌شوند باید آسیب‌های اجتماعی را به عنوان هدفی در خلق آثار خود دنبال نمایند.

هنرمندان در راستای شناسایی آسیب‌های اجتماعی پیشقراول باشند

به گزارش خبر گزاری فارس از سنندج، سردار حمزه فلاح بعدازظهر امروز در اختتامیه دومین جشنواره دوسالانه عکس بسیج  اظهار کرد: هنرمند اگر در ثبت، ضبط و به تصویر کشیدن اثرش هدفی نداشته باشد تاثیرگذار نخواهد بود.

وی در خصوص نقش هنرمند در کسب موفقیت‌های کشور خاطرنشان کرد: هنر و هنرمند به سهم خود نقشی بسزایی در موفقیت‌های تاریخ ایران داشته‌اند که از این جمله می‌توان به نقش آنان در ایام انقلاب و دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس ضمن اشاره به نقش هنرمند در ایام دفاع مقدس تصریح کرد: هنرمندان دوران دفاع مقدس توانستند مشکلات مردم را شناسایی کرده و در همین راستا نیز به هدف خود رسیدند و به نوبه خود در حرکت‌آفرینی تاثیرگذار بودند.

فلاح افزود: عکاسانی که صحنه مردم دوران دفاع مقدس را در قالب عکس به نمایش گذاشتند با خلق اثر خود توانستند عرق ناشی از خستگی هموطنانمان را پاک کنند.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس تصریح کرد: با آثار عکاسان برجسته، مردم در سراسر دنیا به اسرائیل واکنش نشان دادند و نتایج خلق آثار هدفمند این جا بود که به معنای واقعی خود دست پیدا کرد.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: هنرمندان که خود از افراد تاثیرگذار در جامعه محسوب می‌شوند باید آسیب‌های اجتماعی را به عنوان هدفی در خلق آثار خود بدانند.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس در خصوص اهمیت آسیب‌شناسی در جامعه تصریح کرد: آسیب‌شناسی در بحث هنر و رسانه بسیار ارزشمند است، در بحث رسانه باید در هر کاری آسیب‌شناسی شود و اقدامات در این راستا صورت گیرد.

فلاح افزود: هنرمند که با خلق اثر خود می‌تواند در سبک صحنه‌ها، ایجاد تحرک و پویایی در جامعه سهمی شگفت داشته باشد باید در راستای مشکلات اهداف خود را به پیش برد.

وی ضمن اشاره به تاثیرگذار بودن آثار هنرمند در جامعه بیان کرد: هنرمند اگر هدفمند نباشد و هدفی نداشته باشد آثارش در جامعه تاثیرگذار نخواهد بود.

فلاح ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تاثیر هنر، گفت: هنر هم می‌تواند شادی‌آفرین باشد و پویایی در جامعه ایجاد کند و هم می‌تواند غم‌انگیز باشد.

وی ضمن اشاره به تاثیر عکاسی در اجتماع اظهار کرد: امروزه شاهدیم عکس عکاس تا چه اندازه در بحث اجتماعی و خدمت‌رسانی در قالب بسیج، مردم و مسئولین تاثیرگذار بوده و یک عکس به سهم خود می‌تواند اقدامی سازنده در کشور ایجاد کند.

جانشین سپاه بیت‌المقدس افزود: ثبت آثار عکاسان می‌تواند ایجاد تحرک در بین مسئولین باشد تا بیشتر به مردم جامعه خدمت شود.

وی در خصوص صلاح جنگ نرم خاطرنشان کرد: اسرائیل در جنگ نرم رسانه، هنر و هنرمندان را در اهداف خود قرار داده چون می‌داند تا چه اندازه می‌توانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

فلاح در خصوص اهداف عکاسان خاطرنشان کرد: عکاسان باید در بحث خدمات‌دهی، مردم‌یاری، محرومیت‌زدایی و ارائه مشکلات مردم در قالب فیلم و تصویر و هنر تصویر در راستای شناساندن مشکلات جامعه پیش روند.

وی افزود: وقتی تاریخ انقلاب اسلامی را ورق می‌زنیم، می‌بینیم تا چه اندازه صدا و سیما و سایر مطبوعات توانسته‌اند به خوبی در شکار لحظه‌های جنگ هنرآفرین باشند.

جانشین سپاه بیت‌المقدس در پایان اذعان کرد: اثر هنرمند بسیار تاثیرگذار است و امید به روزی که هنر و هنرمند در جامعه اسلامی با هدف مشخص برای خدمت به مردم در راستای شناسایی مشکلات جامعه پیش روند.

انتهای پیام/79001/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول