اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی کردستان:

مراکز تحقیقاتی علوم ‌پزشکی آمادگی انجام سفارش‌های علمی ترکیه را دارد

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی کردستان از اعلام آمادگی این دانشگاه با آنکارا برای تبادل ‌علمی، طرح‌های تحقیقاتی، پذیرش دانشجو و سفارش حیوانات ‌آزمایشگاهی خبر داد.

مراکز تحقیقاتی علوم ‌پزشکی آمادگی انجام سفارش‌های علمی ترکیه را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، طیب قدیمی عصر ‌امروز در دیدار سرکنسولگری ترکیه در ارومیه در دیدار با رؤسای دانشگاه‌های استان کردستان اظهار‌کرد: دانشگاه علوم‌ پزشکی کردستان در رشته‌های مختلف دانشجو داشته و از 30 رشته‌ تحصیلی این دانشگاه 17 رشته آن تخصصی و تکمیلی است.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری‌ اسلامی ایران از 25 سال پیش علوم ‌پزشکی از آموزش‌عالی جدا شد و این مانع ارتباط با سایر دانشگاه‌های کشور نمی‌شود، افزود: هم آموزش عالی علوم‌ پزشکی و هم چرخه درمان و تخصص‌های مرتبط با آن در کردستان کامل است.

قدیمی با اشاره به‌ اینکه در علوم ‌پزشکی کردستان چند مرکز‌ تحقیقات داریم که در سطح ملی مطرح هستند، خاطرنشان کرد: برای متخصصین ترک که می‌خواهند مطالعه طرح‌های خود را در این مرکز انجام دهند ما اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: این آمادگی بخصوص در طرح‌های سلولی‌مولکولی و سلول‌های بنیادی بوده و در همین مرکز آمادگی سفارش مرکزهای تحقیقاتی و اهل علم ترکیه برای تولید حیوانات آزمایشگاهی و موش‌های تراریخت را دارا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی کردستان اضافه کرد: این محصولات با تغییرات‌ ژنتیکی که اهل‌ علم ترکیه می‌خواهند بوده که هم سفارش محصول می‌پذیریم و هم مرکز مطالعاتی بدین منظور در اختیار آنان خواهد‌ بود.

قدیمی همچنین یادآور شد: مرکز بهداشت‌ محیط و محیط ‌زیست دانشگاه علوم ‌پزشکی هم برای طرح‌های مطالعاتی کشور ترکیه مهیا است.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی کردستان از وجود مجله‌ الکترونیکی دانشگاه علوم ‌پزشکی کردستان با قابلیت زبان ‌انگلیسی خبر داد و اذعان کرد: این مجله می‌تواند برای طرح‌های پژوهشی مشترک دو کشور استفاده شود.

به گفته وی تبادل دانشجو در تحصیلات‌ تکمیلی برای فرصت‌های مطالعاتی و در حوزه بهداشت کشور جمهوری‌ اسلامی بویژه در طرح گسترش شبکه روستایی که از دورترین روستا تحت پوشش بهورز آموزش دیده‌اند، زمینه همکاری برای آموزش و انتقال تجربیات دو کشور را دارند.

قدیمی با اشاره به‌ اینکه اگر هزینه‌ پزشکی و درمان ایران نسبت به ترکیه متعادل‌تر باشد، تصریح‌کرد: کردستان آمادگی پذیرش بیمار از ترکیه را هم دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان در ادامه بیان‌ کرد: در کردستان طرحی مشترک برای تولید داروهای جدید در مراکز تحقیقاتی را داریم که در این زمینه هم آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

سرکنسولگری ترکیه در ارومیه هم در این رابطه گفت: ما با این دانشگاه می‌خواهیم تبادل علمی و نهایت همکاری را داشته باشیم.

مهمت بولوت اظهار کرد: در نظر داریم به خصوص با دانشگاهی که رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی را داشته باشد، مستقیماً ارتباط داشته باشیم.

انتهای پیام/79014/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول