اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خبر داد

حفر و تجهیز 9 حلقه چاه آب طی 6 ماهه نخست سال جاری

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از حفر و تجهیز 9 حلقه چاه آب طی 6 ماهه نخست سال جاری برای تامین بخشی از نیازهای آب شهروندان خبر داد.

حفر و تجهیز 9 حلقه چاه آب طی 6 ماهه نخست سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عبدالرضا خلیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و در پی آن افت ذخایر آبی، وضعیت منابع آبی استان و وضعیت منابع آب کشور در وضعیت هشدار قرار گرفته است به طوری که برای مقابله با مشکل محدودیت توزیع آب، علاوه بر تامین آب و اجرای پروژه‌های آبرسانی توجه به مصرف بهینه و استفاده درست از آب امری لازم و ضروری به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: از همه شهروندان درخواست داریم با صرف‌جویی در مصرف آب با کمبود آب مقابله کرده و از بروز مشکلات حاصل از کم آبی جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به حفر و تجهیز 9 حلقه چاه آب طی 6 ماهه نخست سال جاری برای تامین بخشی از نیازهای آب شهروندان استان افزود: اصلاح و توسعه 31 هزار و 189 متر خطوط آبرسانی در شهرهای استان و احداث چهار هزار و 50 متر خط انتقال و شش واحد پست برق از دیگر اقدامات این شرکت در بخش آب است.

خلیلی ادامه داد: مخزن پنج هزار متر مکعبی ذخیره آب شهر اراک و مخزن ذخیره آب دو هزار متر مکعبی خشکرود صد درصد، مخزن پنج هزار متر مکعبی ذخیره آب خمین 98 درصد و مخزن سه هزار متر مکعبی پرندک تاکنون 14 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی همچنین با اشاره به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در دست ساخت شرکت در شهرهای استان گفت: در شهر ساوه یک باب تصفیه‌خانه 200 هزار نفری فاضلاب با فرآیند تصفیه لجن فعال و ظرفیت تصفیه 34 هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز و در شهر آشتیان نیز یک باب تصفیه‌خانه 15 هزار نفری با فرآیند تصفیه لاگون هوا دهی و ظرفیت تصفیه سه هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز در دست ساخت است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش کنترل کیفیت آب در نیمه نخست سال جاری بیان داشت: به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب آشامیدنی طی این مدت یک هزار و 597 مورد آزمون HPC بر روی شبکه‌های آبرسانی، 645 مورد بر روی مخازن ذخیره آب، ‌30 هزار و 444 آزمون سنجش کلر باقی مانده بر روی شبکه‌های آبرسانی، یک هزار و 576 مورد آزمون باکتریولوژی بر روی شبکه‌های آبرسانی و 622 مورد آزمون باکتریولوژی بر روی مخازن ذخیره آب انجام شده است.

وی مطلوبیت آزمون‌های HPC و باکتریولوژی را صد درصد و مطلوبیت آزمون‌های سنجش کلر باقی مانده را 99.98 درصد عنوان کرد و گفت: طی شش ماهه نخست امسال هفت هزار و 120 مورد آزمون فیزیکی و شیمیایی بر روی منابع، مخازن و شبکه‌های آبرسانی انجام شده است.

خلیلی ادامه داد: همچنین در راستای افزایش ضریب بهداشت و کیفیت آب 769 کیلومتر از شبکه‌های توزیع و خط انتقال آب و 21 هزار و 500 متر مکعب مخازن ذخیره آب استان شستشو و گندزایی شده است.

به گفته وی در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی دارای 395 هزار و 986 مشترک آب و 194 هزار و 889 مشترک فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی میزان مصرف آب در این مدت را 41 میلیون و 647 هزار و 247 متر مکعب عنوان کرد.

انتهای پیام/87003/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول