اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون کرمان:

بانوان سهم بسیار کمی در اهدای داوطلبانه خون دارند

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: اهدای خون بانوان نقش مهمی در سلامت خون دارد با این حال نسبت بسیار پایین سهم زنان در اهدای داوطلبانه خون دلایل متفاوتی دارد.

بانوان سهم بسیار کمی در اهدای داوطلبانه خون دارند

محمدرضا مهدی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نقش رسانه‌ها، ادارات و ارگان‌های مرتبط با بانوان برای ارتباط مستقیم مجموعه انتقال خون با بانوان و ارائه آموزش‌ها و هدایت نگرش‌ها به این معروف پسندیده مهم است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان خواستار همکاری همه جانبه آنها برای انتقال اطلاعات صحیح و ترغیب بیشتر بانوان به این امر خداپسندانه شد.

مهدی‌زاده بیان داشت: اهدای خون بانوان نقش مهمی در سلامت خون دارد با این حال نسبت بسیار پایین سهم زنان در اهدای داوطلبانه خون دلایل متفاوتی دارد که باورها و برداشت‌های اشتباه از اهدای خون و تغذیه نامناسب و بالا بودن میزان شیوع کم‌خونی از مهم‌ترین علل آن است.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود با انجام اقدامات فرهنگی در راستای افزایش مشارکت بانوان در این امر حسنه و خداپسندانه گام برداریم، فعالیت انتقال خون تنها خدماتی نیست، بلکه انجام فعالیت‌های فرهنگی از رویکردهای این سازمان محسوب می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: خون از ارزشمندترین مواد حیاتی در دنیا است که با وجود پیشرفت‌های خیره ‌کننده در علوم پزشکی هنوز جایگزینی برای آن یافت نشده است و هر روز نیاز به این ماده حیاتی افزایش می‌یابد.

مهدی‌زاده افزود: در حال حاضر دچار کمبود خون و فرآورده‌های خونی نیستیم با این حال نیاز به تمام گروه‌های خونی در تمام فصول سال وجود دارد و از مردم نوعدوست و همیشه در صحنه درخواست می‌کنیم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: مردم استان کرمان مشارکت خوبی در زمینه اهدای خون دارند که این ناشی از فرهنگ والای مردم در دیار کریمان است و موجب شده که خون مورد نیاز بیماران همیشه به‌موقع به دست آنها برسد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان خاطر نشان کرد: معمولا اهدا‌کنندگان مستمر خون، افرادی هستند که حداقل دو بار در سال اهدای خون داشته باشند، اهداکنندگان مستمر، ‌بهترین منبع تامین خون در کشور در مواقع اضطراری هستند.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول