اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حادثه‌ای که قابل پیشگیری است

پایه‌های برق محل مناسبی برای نصب علم‌ و بیرق عزاداری نیست

مشاور مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: تاسیسات، پست‌ها و ترانسفورماتورها و پایه‌های برق محل مناسبی برای نصب پرچم‌ها، علم‌ها و بیرق‌های ویژه عزاداری نیست و این کار خطر برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی را تشدید می‌کند.

پایه‌های برق محل مناسبی برای نصب علم‌ و بیرق عزاداری نیست

فضل‌الله وطن‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم هستیم، به بیان چندین نکات ایمنی در راستای ایام عزاداری محرم پرداخت و اظهار کرد: هر ساله با نزدیک شدن به ایام محرم هیئت‌های عزاداری به صورت خیمه‌های موقت برپا می‌شود که در برخی از زمان‌ها ناخواسته مشکلاتی برای خود و دیگران ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های هوایی برق عایق نیستند و با نزدیک شدن به آنها احتمال خطر وجود دارد، افزود: برپا‌کنندگان خیمه‌هات عزاداری باید هنگام حمل‌ و نصب پرچم‌های ویژه عزاداری امام حسین(ع) شبکه‌های هوایی برق را مد‌نظر داشته باشند، چرا که خطر برق‌گرفتگی وجود دارد.

مشاور مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به ضرورت دریافت انشعاب برق در ایام محرم تصریح کرد: مسئولان امور‌های برق طی این مدت به صورت موقت و در طول ساعات اداری در امور‌های اجرایی آماده پاسخگویی هستند که شهروندان می‌توانند با شماره تلفن 8121 همه روزه از ساعت هفت صبح تا 21 شب در تماس باشند.

وی به برپا‌کنندگان خیمه‌های عزاداری توصیه کرد و ادامه داد: تاسیسات،پست‌ها و ترانسفورماتورها و پایه‌های برق محل مناسبی برای نصب پرچم‌ها، علم‌ها و بیرق‌های ویژه عزاداری نیستند و این کار خطر برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی را تشدید می‌کند.

وطن‌خواه همچنین تاکید کرد: به هیچ عنوان خودسرانه از شبکه یا منازل برق فرعی برای تأمین روشنایی داخل محافل استفاده نشود، چرا که در اسرع وقت برق موقت در اختیار قرار می‌گیرد.

وی درخواست کرد که هنگام تأمین لوازم گرمایشی داخل محافل از لوازم پر‌مصرف برقی استفاده نشود.

وی همچنین گفت: عزاداران هنگام حرکت دسته‌های عزاداری و هنگام حمل پرچم‌ها و علامت‌های ویژه عزاداری به شبکه‌های هوایی که از عرض خیابان عبور کرده است، توجه کنند و حریم یا فاصله شبکه‌های برق برای پیشگیری از هرگونه برق گرفتگی که باید سه متر باشد را در نظر بگیرند.

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان اظهار کرد: توصیه ما برای برپا‌کنندگان خیمه‌های عزاداری این است که برای تأمین برق داخل محافل عزاداری از متخصصان کار‌آزموده برق استفاده کنند.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای گرفتن مشاوره از طریق شماره تماس 2221336 خانه فرهنگ مدیریت مصرف برق اصفهان نیز اقدام کنند.

وطن‌خواه تصریح کرد: تلفن مرکز فوریت‌ها و اتفاقات برق با شماره 121 در طول 24 ساعت آماده پاسخگویی دریافت و ثبت درخواست‌های مردمی است.

انتهای پیام/63012/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول