اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت توزیع برق مازندران:

رسانه‌های مازندران نقش مهمی در مدیریت مصرف برق ایفا کردند

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق مازندران گفت: رسانه‌های مازندران نقش مهمی را در مدیریت مصرف برق ایفا کردند.

رسانه‌های مازندران نقش مهمی در مدیریت مصرف برق ایفا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا سماکوش بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که با معاون مدیریت مصرف برق کشور در شرکت توزیع برق مازندران تشکیل شد، به تعامل موثر رسانه‌ها با روابط عمومی شرکت توزیع برق اشاره کرد و اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در ترویج، اشاعه و گسترش فرهنگ بهینه مصرف برق بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه ابزار مهم تبلیغی، فرهنگی، آموزشی مدیریت مصرف برق و بهینه‌سازی آن رسانه‌ها هستند، افزود: با توجه به رسالت رسانه‌ها و نقش مؤثر آنها در جامعه از جمله خبررسانی مناسب، آگاه‌سازی، ‌آموزش، فرهنگ‌سازی، انتقال پیام و اطلاعات به جامعه می‌توانند پل ارتباطی بین مردم و صنعت برق محسوب شود.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق مازندران، برنامه‌های پیک و مدیریت مصرف برق استان مازندران را مثبت ارزیابی کرد و متذکر شد: اجرای بسیار خوب برنامه‌های کاهش پیک و مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف اعم از صنایع، مولدهای خود تأمین، بهینه‌سازی روشنایی معابر، کاهش تلفات و اجرای طرح‌های رینگ شبکه و توسعه فیدر، اصلاح اتصالات سست، بازرسی و تست مشترکان  دیماندی و غیر دیماندی، کشف برق‌های غیرمجاز، تعویض کنتورهای آنالوگ به دیجیتال، تعویض لامپ‌های پر مصرف بخش تجاری با لامپ‌های کم مصرف، بازدید ادارات و دستگاه‌های دولتی و الزام آنان به صرفه‌جویی مصرف برق، استفاده از انرژی‌های نو برای تامین برق نقاط دوردست، برگزاری سمینارهای آگاه‌سازی وآموزشی برای بخش‌های مختلف اعم از صنعتی، عمومی، مرغداری و اجرای طرح آموزش مدیریت مصرف برق برای مدارس و برنامه‌های متعدد آگاه‌سازی و متنوع فرهنگی، رسانه‌ای اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب و غیره را شامل می‌شود.

سماکوش، پیک‌بار 24 مرداد امسال را به میزان 1408 مگاوات دانست و یادآور شد: نسبت به  مدت مشابه سال 90 به میزان 33/5 درصد رشد داشت.

وی اذعان داشت:  در سال‌جاری پیک بار 5/1278 مگاوات بود که نسبت به سال 91 به میزان 101 مگاوات کاهش نشان داد.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق مازندران عنوان کرد: پیک‌بار امسال در دو زمان اتفاق افتاد که یکی ساعات 13 تا 15 و دیگری در ساعات 21 تا 23 که ساعات 13 تا 15 به‌طور معمول پیک سازمان‌ها و ادارات است که با همدلی، همراهی و همکاری آنها  می توان از آن عبور کرد.

سماکوش در پایان ابراز داشت: ساعات 21 تا 23 هم کسبه نقش مهمی را ایفا می‌کنند که با جایگزینی لامپ‌های کم مصرف به جای لامپ‌های پرمصرف می‌توان از پیک بار گذر کرد.

انتهای پیام/86006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول