اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اول محرم

برنامه «خیمه عشق» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه خیمه عشق همزمان با اول محرم از این رسانه خبر داد.

برنامه «خیمه عشق» از رادیو معارف پخش می‌شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های ماه محرم رادیو معارف اظهار کرد:‌ تمام گروه‌های برنامه‌ساز رادیو معارف در زمینه تولید برنامه‌های ماه محرم فعال هستند.

وی با اشاره به پخش برنامه‌ای با عنوان سفیران از رادیو معارف گفت: این برنامه ویژه مبلغان ماه محرم بوده که در قالب 10 دوره هر روز از ساعت 19 و 15 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف خاطرنشان کرد: برنامه تک قسمتی با عنوان خیمه‌های عشق شب در قالب مستند رادیویی اول محرم ساعت 12 از رادیو معارف پخش می‌شود که به تبیین اهداف برگزاری خیمه‌های عزاداری می‌پردازد.

وی عنوان داشت: برنامه زنده صبحگاهی حسینیه از برنامه‌های تولیدی دیگر رادیو معارف بوده که هر روز از یکم محرم پخش می‌شود و محور اصلی این برنامه عزتمندی فردی و اجتماعی با توجه به سیره امام حسین(ع) و قیام عاشورایی است.

صفایی با اشاره به برنامه پرسمان محرم گفت: این برنامه درباره تاریخ و سیره اعتقادی مرتبط با قیام امام حسین(ع) است که کارشناسان متعدد حوزه تاریخ اسلام و مباحث اعتقادی مانند مهدی پیشوایی، قادری و سلیمانی در این برنامه حضور دارند که به پرسش‌های مرتبط پاسخ می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه زنده عصرگاهی به عنوان موج اشک از برنامه‌های دیگر رادیو معارف در ایام محرم است که از ساعت 16 هر روز پخش می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف ادامه داد: محور اصلی این برنامه بررسی خطبه منای امام حسین(ع) است، خطبه‌ای که اباعبدالله الحسین(ع) یک سال پیش از اینکه قیام خودش را آغاز کند در سرزمین منا ایراد کرد و در آن خطبه نکات زیبا و تذکرات تندی نسبت به قشرهای مختلف دادند.

وی عنوان داشت: برنامه 10 دقیقه‌ای به عنوان ستارگان کربلا ساعت 17 و 45 دقیقه هر روز در ایام محرم پخش می‌شود که در هر برنامه یکی از اصحاب امام حسین(ع) معرفی می‌شود و نکات بارز زندگی این صحابه به عنوان درس و الگو برای زندگی کنونی ما بیان می‌شود.

صفایی با اشاره به برنامه نینوا گفت: این برنامه جزء برنامه‌های گروه فرهنگ است که به بررسی شعرهای عاشورایی می‌پردازد و از ساعت 17 و 50 دقیقه در ایام محرم از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه بر کرانه فرات از ساعت 21 و 20 دقیقه هر شب در قالب سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی با موضوع محرم و عاشورا پخش می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف یادآور شد: حقیقت جاویدان از برنامه‌های دیگر رادیو معارف بوده که در این برنامه خطبه‌های امام حسین(ع) به ترتیب از شش ماه پیش از شکل‌گیری قیام تا زمان شهادت و علت ایراد خطبه تبیین می‌شود.

وی عنوان داشت: برنامه سلوک عاشورایی از ساعت 22 و 45 دقیقه پخش می‌شود که اهداف عاشورا و سلوک عرفانی اباعبدالله الحسین(ع) در آن مطرح می‌شود.

صفایی خاطرنشان کرد: برنامه نجوای عاشقان پس از خبر ساعت 24 در قالب زیارت‌های نقل شده از امام حسین(ع) پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای به منظور جلوگیری از انتخاب موضوعات تکراری برای برنامه‌ها انتخاب شده است، گفت: موضوعات مختلف در این کمیته بررسی می‌شود و موضوعات منتخب بر اساس ماموریت هر گروه به گروه‌ها محول می‌شود.

انتهای پیام/78003/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول