اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)

برنامه «غربت اندیشه» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه «غربت اندیشه» همزمان با سالروز شهادت پیشوای پنجم شیعیان از این رسانه خبر داد.

برنامه «غربت اندیشه» از رادیو معارف پخش می‌شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: ویژه برنامه زنده‌ای برای شب شهادت پیشوای پنجم شیعیان تولید شده که دارای عنوان غربت اندیشه است.

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه غربت اندیشه از ساعت 19 و 15 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه در شب شهادت امام محمد باقر(ع) پخش می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف با بیان اینکه شخصیت علمی امام باقر(ع) محور کلی برنامه غربت اندیشه است، گفت: نقش امام محمد باقر(ع) در احیای احادیث نبوی و سبک علمی این امام بزرگوار از جمله محورهای این برنامه است. 

وی عنوان داشت: در بخش احیای احادیث نبوی و سبک علمی امام باقر(ع) نگاه نقدی به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها داریم و اینکه چرا در حوزه‌های علمیه به بحث حدیث کم‌ توجه می‌شود در حالی که ائمه به بحث حدیث توجه زیادی داشتند.

صفایی یادآور شد:‌ در بحث سبک علمی به حوزه‌ها و دانشگاه‌ها این نقد وارد می‌شود که چرا برخی از علوم دانشگاهی فاقد جهان‌بینی توحیدی است و اینکه در حوزه‌های ما رفتار استاد و شاگرد به چه صورت است.

وی با اشاره به برنامه یادگار کربلا گفت: این برنامه به صورت زنده همزمان با سالروز شهادت پیشوای پنجم شیعیان به روی آنتن می‌رود و در این برنامه ادله امامت امام باقر(ع) را با توجه به روایت جابر بررسی می‌کنیم.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف خاطرنشان کرد: جابر تنها کسی است که به صورت مستقیم امامت امام باقر(ع) را از حضرت رسول اکرم(ص) نقل می‌کند و برای اهل سنت این موضوع مورد توجه است که جابر از زمان حضرت رسول اکرم(ص) تا زمان امام باقر(ع) زنده بوده است.

وی تبیین ابعاد زندگی اجتماعی امام باقر(ع) و تطبیق آن با زندگی امروز را از محورهای دیگر برنامه یادگار کربلا ذکر کرد و گفت:‌ به عنوان مثال عبادت امام و زندگی توحیدی وی با دعا عجین بوده است.

صفایی خاطرنشان کرد: حق طلبی امام محمد باقر(ع) یکی دیگر از محورهای برنامه یادگار کربلا بوده که این موضوع بررسی می‌شود که آیا امروز حق طلب یا منفعت طلب هستیم که با بررسی زندگی اجتماعی این امام بزرگوار، نگاه نقدی به زندگی امروز خود داریم.

وی عنوان داشت: ویژه برنامه‌های اذان‌گاهی صبح، ظهر و مغرب و عشا انعطاف موضوعی به مسئله شهادت امام محمد باقر(ع) دارند.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف با اشاره به موضوعات و مباحث دیگر حائز اهمیت برای برنامه‌سازی گفت: شخصیت اخلاقی، نهضت علمی امام در حوزه‌های فقه، حدیث‌، اصول و نجوم و علم کیمیاگری از جمله مواردی است که از ظرفیت برنامه‌سازی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: شاگردان امام محمد باقر(ع) جزو افراد بزرگی بودند که شخصیت این شاگردان و ارتباطشان با این امام بزرگوار می‌تواند محور بحث در تولید برنامه قرار گیرد.

صفایی مبارزات فرهنگی امام محمد باقر(ع) را یکی دیگر از محورهای مهم برای تولید برنامه ذکر کرد و افزود: بسیاری از افکار انحرافی در دوران این امام بزرگوار وجود داشت که وی با روش فرهنگی با آنها مبارزه می‌کرد.

انتهای پیام/78003/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول