اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان البرز:

بارندگی‌ها از دوشنبه در البرز قطع می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر در استان از صبح روز دوشنبه قطع می‌شود و از اواسط هفته شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود.

بارندگی‌ها از دوشنبه در البرز قطع می‌شود

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، از صبح روز شنبه در اکثر نقاط استان البرز شاهد بارندگی‌های خوبی بودیم که این شرایط به دلیل ورود سامانه بارشی از غرب کشور به استان البرز ایجاد شده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شرایط جوی فعلی تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی سامانه بارشی فوق ابتدا به سمت شرق کشور پیش‌روی کرده و سپس از مرزهای شرقی از آسمان ایران خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بنابراین برای امروز یکشنبه آسمان ابری، همراه با وزش باد، بارش باران و رعد و برق را شاهد خواهیم بود.

*بارش برف در ارتفاعات استان البرز

رحمانیان افزود: همچنین از عصر روز جمعه تا به امروز شاهد بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان البرز بودیم که این شرایط تا صبح دوشنبه در مناطق مرتفع استان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی فوق در حال خروج از آسمان استان البرز است، انتظار داریم که از عصر روز دوشنبه با وزش باد و کاهش ابرها روبه‌رو باشیم.

این مسئول گفت: بنابراین از روز دوشنبه تا چهارشنبه انتظار آسمانی نیمه  ابری، همراه با وزش باد در استان البرز را داریم که طی این روزها از حجم ابرها کاسته خواهد شد.

*افزایش دمای هوا در استان البرز

رحمانیان درباره پیش‌بینی دمای هوای استان البرز نیز گفت: طی روزهای شنبه تا صبح دوشنبه شاهد بودیم که در گرم‌ترین ساعات شهرستان کرج دارای دمای بالای 15 درجه بود.

وی تصریح کرد: با خروج سامانه بارشی از آسمان استان، انتظار افزایش چند درجه‌ای دمای هوا را داریم و پیش‌بینی می‌شود که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بیشینه دمای هوا در مرکز استان البرز حدود 18 تا 19 درجه بالای صفر باشد.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول