اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

بی‌صبری ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: نبود صبر و تحمل ریشه بسیاری از اختلافات بین خانواده‌ها شده است.

بی‌صبری ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی شامگاه شنبه در جشنواره پیوند آسمانی و تجلیل از فعالان و خیران ازدواج اظهار داشت: در دوران گذشته در هر خانه‌ای که دختر داشتند، پدر و مادر بسیار زیاد بر رفت و آمد و رفتارهای دختر خانواده نظارت می‌کردند، اما امروز دختران ما بدون کنترل خانواده به دانشگاه در شهرهای دیگر خود رفته‌اند و در محیط‌های بیرون از خانواده به سر می‌برند و کسی هم از وضعیت فعالیت‌های آنها با خبر نیست.

وی با اشاره به اینکه هنوز در جامعه ما دوستی بین همسران تعریف نشده است، ابراز داشت: اغلب فکر می‌کنند، فقط دوستی باید بین یک دختر و پسر و یا دو دختر و ... باشد و به همین دلیل دوستی بین زن و مرد بسیار کم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان افزود: امروزه در جامعه صبر، تحمل و گذشت کم شده و خانواده‌ها با کوچک‌ترین مشکلی که برایشان به وجود می‌آید، دچار آسیب‌های روحی می‌شوند و به دادگاه برای طلاق مراجعه می‌کنند.

کمالی بیان کرد: یکی از مشکلات دیگر جامعه ما نداشتن صبر، تحمل و تمرین نکردن سختی‌ها است در نتیجه با کوچک‌ترین سختی در زندگی افراد دچار آسیب‌های روحی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در قرآن 105 بار کلمه صبر آورده شده که چاره همه مشکلات زندگی صبر است و نبود صبر و تحمل ریشه بسیاری از اختلافات بین خانواده‌ها شده است.

کمالی بیان داشت: امام علی (ع) می‌فرماید «کسی که صبر ندارد، سر ندارد»، اگر فردی بالاترین مدیریت را در اختیار داشته باشد، اما صبر نداشته باشد، مدیریت وی صفر است.

وی با اشاره به اینکه خیلی از ازدواج‌های جوانان ما بدون بصیرت و آگاهی صورت می‌گیرد، افزود: 90 درصد مراجعات به دادگاه‌ها برای طلاق به علت حرف‌های بی‌معنا و پوچی مانند رنگ پرده اتاق یا نوع مبلمان و ... است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از سایت‌های انحرافی با صحنه‌های خاص مورد بازدید بیشتر جوانان قرار می‌گیرد، گفت: یکی از نکات مهم دیگر در زندگی‌های ما نبود نظارت و کنترل بر محیط‌های دوگانه زندگی و محیط مجازی است که زندگی دوم جوانان ما را شامل می‌شود و هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند، محیط اینترنتی که فرزندانش در آن جستجو می‌کنند را کنترل کند.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از 18 فعال و خیر در زمینه ازدواج جوانان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/80018/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول