اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دبیرخانه شعر آیینی کشور:

اشعاری سروده نشود که فرهنگ عاشورا را زیر سئوال ببرد

دبیر دبیرخانه شعر آیینی کشور با تاکید بر دقت نظر در سرودن اشعار آیینی گفت: برخی نباید با برخی اشعار غیرمستند تمامیت فرهنگ عاشورا را زیر سئوال ببرند.

اشعاری سروده نشود که فرهنگ عاشورا را زیر سئوال ببرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدعلی مجاهدی شنبه شب در ششمین کنگره شعر عاشورایی که در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه حضور تولیت حرم مطهر و دیگر اساتید حوزوی نشان‌دهنده توجهی است که روحانیت به شاعران آیینی دارند، اظهار داشت: امیدواریم این حضور و توجه همچنان موجب دلگرمی شاعران و تقویت آنها شود.

وی افزود: شعر عاشورایی با شعر عاشورا متفاوت است؛ شعر عاشورایی از زمان حضرت آدم(ع) که بر مصیبت امام حسین(ع) گریسته تا قیامت ادامه داشته و دارد ولی باید موضوعات آن را از نظر استناد مورد توجه قرار دارد.

دبیر دبیرخانه شعر آیینی کشور با بیان اینکه شعر عاشورا از معارف زلال این حادثه بزرگ نشأت گرفته است، گفت: مقولاتی مستند و قابل دفاع توسط شاعران در این میان سروده شده است.

وی ادامه داد: مخاطبان باید اشعار شاعران و مداحان آیینی را مورد نقد قرار دهند تا وهابیت نتواند از برخی اشعار سوءاستفاده کند.

مجاهدی با تاکید بر بررسی کامل اشعار آیینی پیش از انتشار عنوان داشت: شاعران نباید با برخی اشعار غیرمستند تمامیت فرهنگ عاشورا را زیر سئوال ببرند.

دبیر دبیرخانه شعر آیینی کشور با بیان اینکه گریاندن مخاطبان نباید هدفی باشد که مداحان و شاعران هر آنچه می‌خواهند را عنوان کنند، گفت: باید در این زمینه دقت نظر کافی داشت و بهانه به دست دشمنان نداد.

انتهای پیام/78004/غ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول