اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

توسعه صنایع در اصفهان سبب افزایش تصاعدی مصرف آب می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه صنایع در اصفهان سبب افزایش تصاعدی مصرف آب می‌شود.

توسعه صنایع در اصفهان سبب افزایش تصاعدی مصرف آب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول جهانگیری ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر این استان با بیان اینکه مردم اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام زمینه‌ها پیشتاز بوده‌اند، اظهار کرد: مردم اصفهان در طول این مدت در مقابل تمام موانع و مشکلات راهکاری را یافته‌اند و از این موانع عبور کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم اصفهان به پشتوانه روحیه بسیجی خود سهم مهمی در پیروزی‌های انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند، اضافه کرد:  ویژگی‌های اصفهانی‌ها در راستای دفاع از ارزش‌های این مرز و بوم و پیشرفت‌های به دست آمده در سطح کشور به تمام مردم ثابت شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان از لحاظ جغرافیایی در منطقه گرم، خشک و بیابانی قرار گرفته است، تصریح کرد: امروز خشکسالی‌ها یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در اصفهان تلقی می‌شود و این مشکلات با گرم شدن زمین به میزان بسیاری افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت شهر‌نشین و توسعه صنایع در اصفهان سبب افزایش تصاعدی مصرف آب می‌شود، متذکر شد: ارائه الگوی صحیح مصرف آب توسط متولیان امر و فرهنگ‌سازی در بین مردم و جامعه در راستای ساماندهی این وضعیت ضرورت دارد.

جهانگیری با اشاره به اینکه اصلاح ساختار کشاورزی و هم‌خوانی کردن زارعان و کشاورزان با کشت محصولاتی که با شرایط کم‌آبی فعلی سازگار است نیز باید در دستورکار مسئولان قرار بگیرد، تأکید کرد: همچنین اصلاح و تغییر پوشش گیاهی و فضای سبز شهری و جایگزین کردن گیاهان مقاوم با مصرف کم آب با سیستم‌های مکانیزه و قطره‌ای نیز باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه بحث پایداری زاینده‌رود مربوط به یک فرد، اداره یا سازمان نیست، بلکه یک موضوع ملی است، یادآور شد: مسئولان باید راهکار‌های علمی و عملی را در راستای ساماندهی وضعیت زاینده‌رود مورد استفاده قرار بدهند.

انتهای پیام/63004/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول