اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

ارتباط با آمریکا هنر نیست / عزت ملت ایران در بی‌نیازی از بیگانگان است

امام جمعه موقت تهران گفت: ارتباط با آمریکا هنر نیست و مشکلی را حل نمی‌کند.

ارتباط با آمریکا هنر نیست / عزت ملت ایران در بی‌نیازی از بیگانگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در  مراسم استقبال از ماه محرم در دانشگاه تبریز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان به جایگاه قرآن و نماز در زندگی مسلمانان پرداخت و اظهار کرد: قرآن نامه خداوند به انسانها بوده و برپایی نماز رفتن به مهمانی خداست که مسلمانان باید آن دو را محور زندگی خود قرار دهند، تا به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در ادامه افزود: تفکر جوان ایرانی باید جهانی باشد و با همت روزافزون می‌توان راه را برای ظهور امام زمان (عج) هموار کرد.

*ارتباط با آمریکا هنر نیست

وی با بیان اینکه ارتباط با آمریکا هنر نیست و مشکلی را حل نمی‌کند، یادآور شد: چاره حل مشکلات کشور در قناعت و اصلاح سبک زندگی و همچنین تلاش و همت جوانان به خصوص دانشگاهیان است، همان‌طوری که خداوند در قرآن قسم یاد کرده است خودش تنها روزی‌رسان است و روزی ما نیز در دست خداوند است و این‌که اگر آمریکا درها را به روی ما ببندد، طبیعتا روزی ما قطع نمی‌شود.

*عزت ملت ایران در بی‌نیازی از بیگانگان است

صدیقی همچنین با بیان اینکه عزت ملت ایران در بی‌نیازی از بیگانگان است، تصریح کرد: ایران با وجود قرار داشتن در حصر سیاسی و اقتصادی از دوران جنگ تحمیلی، همواره در مسیر صعودی قرار داشته به گونه‌ای که توانسته است به رتبه اول علمی در منطقه نایل شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا با انرژی هسته‌ای ما مشکلی ندارد؛ بلکه با اسلام و پیشرفت و استقلال ملت ایران دشمنی دارد، همان‌طور که ما در دوران جنگ تحمیلی انرژی هسته‌ای نداشتیم، ولی آمریکا با ریختن خون جوانان این مرز و بوم دشمنی خود را علنی کرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا نباید کنار گذاشته شود؛ زیرا آمریکا به اسلام و ایران خیانت کرده است و ترک این شعار مغایر با فرهنگ قرآن، اسلام و شهدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خاطر نشان کرد: اگر خواهان تداوم عزت، شرف، وحدت ملی و دینی برای تعالی هستیم باید تابع محض ولایت بوده و رهبری را تنها نگذاریم.

امام جمعه موقت تهران گفت: جوانان باید خود را درست بشناسند و به ایمان و باور قلبی برسند که می‌توانند هر کاری را که بخواهند انجام دهند و با این تفکر است که می‌توانیم پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنیم و به جایگاه شایسته خود در جهان برسیم.

بر اساس این گزارش، ذکر خاطره‌گویی یکی از رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس، سینه‌زنی و نوحه‌خوانی مصیبت سالار شهیدان از دیگر برنامه‌های جنبی این آیین بود.

یادآور می‌شود این مراسم از سوی بسیج دانشجویی و هیئت شهدای گمنام دانشگاه تبریز همزمان با سالگرد تدفین پنج شهید گمنام در این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/60001/ط/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول