اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به سخنان اوباما

آیت‌الله مجتهدشبستری: گزینه «مرگ بر آمریکا» روی میز ایرانیان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پاسخ به سخنان اوباما که پس از تماس تلفنی با روحانی عنوان کرد، هنوز گزینه نظامی روی میز است، گفت: ما نیز به سردمداران آمریکا اعلام می‌کنیم شعار «مرگ بر آمریکا» را با مذاکره پیش می‌بریم.

آیت‌الله مجتهدشبستری: گزینه «مرگ بر آمریکا» روی میز ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در کنگره بزرگداشت شهدای روحانی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حیات به عنوان مقوله‌ای مهم در تاریخ بشری مجهولی است که با وجود پیشرفت‌های عریض و طویل علم تا امروز معلوم نشده است.

وی ادامه داد: از امیر مؤمنان حضرت علی (ع) نقل است که عنوان داشتند اگر در جامعه‌ای عدالت باشد در آن جامعه علائمی از حیات و زنده بودن دیده خواهد شد؛ در غیر این صورت آن جامعه مرده‌ای متحرک نام می‌گیرد.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: در جامعه، شهدا و علما از مصادیق حی و احیا هستند که آیه «عندربهم یرزقون» در مورد آنان صدق می‌کند که زنده هستند و نزد خدای خویش روزی می‌خورند.

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه به سخنان امیر مؤمنان حضرت علی (ع) خطاب به کمیل اشاره و تصریح کرد: حضرت علی (ع) به کمیل فرمودند که «ای کمیل بدان که صاحبان ثروت، قدرت و علایق دنیایی از بین می‌روند، اما علما هر چند مرده و زیر خاک می‌روند، اما یادشان و خاطرشان همواره در بین مردم و جامعه زنده است».

امام جمعه تبریز متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی 141 شهید روحانی دارد که واجد هر دو عنوان هستند؛ یعنی هم شهید بوده و هم جزو علما هستند، بنابراین باید آنان را حی دانست.

وی افزود: اینکه چرا آنها حی بوده و در جامعه و تاریخ بشری باقی می‌مانند، به دلیل آثار وجودی آنهاست که موجب شده در یادها و خاطره‌ها زنده باشند.

آیت‌الله مجتهدشبستری اضافه کرد: در طول تاریخ حاکمان جور همواره درصدد نابودی اسلام ناب که همان تشیع است، بوده‌اند تا اثری از آن باقی نماند، اما به برکت این دو گروه یعنی شهدا و علما هرگز موفق نشدند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: این 141 شهید روحانی با نثار جان خود از اسلام و ولایت حراست کرده و به وظیفه خود در قبال خدا و جامعه عمل کردند.

وی تأکید کرد: وظیفه ما در شرایط کنونی و پس از شهدا این است که از آنها درس بگیریم و اقدام ما صرفاً برگزاری کنگره و همایش نباشد؛ هر چند این مجالس خوب است و باید هم برگزار شود، اما رهرو شهدا بودن و به طریق آنها عمل کردن بهتر است؛ یعنی باید با حضور خود در صحنه‌های انقلاب خون شهدا را به ثمر برسانیم.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: در آستانه 13 آبان قرار داریم و نباید حرف‌هایی که این روزها زده می‌شود، آرمان و هدف ما را کمرنگ کند، ما دستور امام راحل را در خصوص استکباری بودن آمریکا از یاد نبرده‌ایم.

آیت‌الله مجتهدشبستری افزود: در 35 سال گذشته آمریکا انواع و اقسام توطئه‌ها، تحریم‌‌ها و فشارها را به ملت ایران تحمیل کرده است و همه این‌ها ثابت می‌کند که به قول امام راحل نباید به آمریکا اطمینان کرد.

وی در پایان بیان داشت: همانطور که در حین مذاکره و پس از تماس تلفنی آقای روحانی با اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد هنوز گزینه نظامی روی میز است ما نیز به سردمداران آمریکا اعلام می‌کنیم؛ در حالی که در راه مذاکره هستیم، اما شعار «مرگ بر آمریکا» نیز روی میز ماست.

انتهای پیام/60001/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول