اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

برندسازی اصفهان لازمه جذب سرمایه‌گذاری خارجی است

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی ضعف داریم، گفت: برندسازی اصفهان از طریق صندوق بین‌المللی و بانک جهانی لازمه جذب سرمایه گذاری خارجی است.

برندسازی اصفهان لازمه جذب سرمایه‌گذاری خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران پیرامون متروی اصفهان، اظهار کرد: قرار بود خط نخست مترو کلانشهرهای اصفهان، شیراز و تبریز همزمان با یکدیگر تا 22 بهمن سال جاری به بهره‌برداری برسد که هم‌اکنون واگن‌های قطار شهری تبریز و شیراز به دست آنها رسیده، اما از اصفهان هنوز در راه است.

وی افزود: برای راه‌اندازی خط نخست مترو اصفهان تاکنون 584 میلیارد تومان از منابع دولتی و 951 میلیارد تومان از منابع شهرداری استفاده شده است و برای سال جاری نیز 128 میلیارد تومان تاکنون شهرداری و 22 میلیارد تومان دولت پرداخت کرده است.

شهردار اصفهان باز هم این قول را داد که امکان راه‌اندازی قطار شهری تا 22 بهمن 92 وجود دارد.

*برگزاری 7 بازی برگشت سپاهان در ورزشگاه نقش جهان

وی در مورد ورزشگاه نقش جهان گفت: از نظر سازمانی شهرداری نمی‌تواند در این پروژه دخالت کند اما در جلسه‌هایی که با استاندار داشته‌ایم در مورد 300 مورد معارض اطراف این ورزشگاه وارد مذاکره شده‌ایم تا مشکلی در آینده برای نقش جهان پیش نیاید.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که هفت بازی برگشت سپاهان در نیم فصل دوم لیگ برتر در همین ورزشگاه انجام می‌شود.

* انتخاب مجدد من نشانه مهر تأیید مردم است

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مشکلی با 21 عضو شورای شهر چهارم پیدا نمی‌کنید، بیان کرد: 11 نفر از اعضای شورای شهر فعلی افرادی هستند که در شهرداری بوده اند که هشت نفر آنها در دوره پیشین شورای شهر اصفهان حضور داشتند و 3 نفر دیگر یعنی آقایان صلواتی، امینی و آذربایجانی از بدنه شهرداری هستند.

شهردار اصفهان ادامه داد: انتخاب این افراد  در شورای شهر و نیز انتصاب مجدد من به عنوان شهردار اصفهان می‌تواند تأییدی بر حرکت‌هایی باشد که در شهر اصفهان انجام شده و به نوعی مردم ما را قبول دارند.

* برندسازی اصفهان لازمه جذب سرمایه گذاری خارجی

وی در پاسخ به این سئوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با سرمایه گذاری خارجی در اصفهان و ضعفی که در این حوزه وجود دارد، اظهار کرد: قبول دارم که در اصفهان در این حوزه ضعف وجود دارد، اما باید توجه کرد که سرمایه گذاری خارجی در ایران تنها در دو کلان‌شهر تبریز و تهران به خوبی انجام شده است آن هم به دلیل حس ناسیونالیستی ترک‌ها و سرمایه گذاران قوی که در ترکیه وجود دارد و در تهران نیز به دلیل شرایط ویژه‌ای که به عنوان پایتخت بر آن حاکم است، میل به سرمایه گذاری خارجی فراوان است.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: لازمه سرمایه گذاری خارجی در هر شهری تضمین و آرامش خاطر برای سرمایه گذاری از لحاظ امنیت سرمایه است که برای این مورد نخست باید اصفهان را در سطح بین‌المللی به عنوان یک برند بشناسانیم.

* راه‌اندازی معاونت اقتصادی در شهرداری اصفهان

وی افزود: از طریق صندوق بین‌المللی و بانک جهانی باید برند سازی اصفهان دنبال شود و قوانین و مقررات برای سرمایه گذران خارجی تسهیل شود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در شهرداری اصفهان به زودی معاونت اقتصادی با رویکرد جذب سرمایه راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم مطالبات این حوزه را به صورت محوری دنبال کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری چندین همایش بزرگ برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در آینده با همکاری استانداری و اتاق بازرگانی اصفهان زمینه ظرفیت سازی لازم را برای شهر اصفهان فراهم می‌آورد.

سقائیان نژاد در ادامه در ارتباط با عملکرد سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: برنامه 12 ساله‌ای برای فناوری اطلاعات پایه‌ریزی شده که در 6 سال نخست آن مواردی پیش بینی شده که هم اکنون 73 درصد آن انجام پذیرفته است.

وی ابراز کرد: سامانه‌های جستجوی اشیا گمشده در اتوبوس‌های شهری، اخذ نرخ کرایه‌های خطوط تاکسی، قیمت روزانه سبد کالاهای شهروندان در بازارهای روز شهرداری، جستجو در باغ رضوان، فیش حقوق کارکنان شهرداری، ایجاد خطوط فیبر نوری، به روز شده تمامی املاک، معابر، تکمیل اطلاعات نقشه‌ها و بایگانی الکترونیکی از جمله مواردی است که تاکنون در سازمان فاوا شهرداری انجام گرفته و در حال تکمیل شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه نقشه پایه شهر اصفهان که به تازگی فراهم شده و در تعیین و اجرای طرح تفصیلی شهر کمک شایانی را می‌کند، یکی دیگر از اقدامات سازمان فاوا شهرداری است، اظهار کرد: ممیزی املاک نیز که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، برای شهرداری‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

* روابط با بعضی از خواهرخوانده‌های اصفهان ضعیف است

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر چگونگی استفاده از ظرفیت خواهرخوانده‌های شهر اصفهان و ضعف شهرداری در کاربردی کردن این عقد خواهرخواندگی در سطوح مختلف بیان کرد: در مورد بعضی از خواهرخوانده‌های اصفهان روابط ضعیف است؛ به طور مثال با وجود رفت و آمدهای فراوان با شهر بارسلون اسپانیا اما خروجی چندانی عاید اصفهان نشده است که بخشی از آن متأثر از شرایط ایران در عرصه بین‌الملل است.

*باغ فرایبورگ آلمان در اصفهان ایجاد می شود

سقائیان‌نژاد افزود: با شهر کوالالامپور مالزی دیگر خواهر خوانده اصفهان به دلیل تشابهات مذهبی و فرهنگی و شهر فرایبورگ آلمان به علت فعالیت انجمن دوستی ایران و آلمان روابط خوبی داریم و در آینده نزدیک باغ فرایبورگ المان در ناژوان اصفهان ایجاد می‌شود که در نظر داریم تعدادی از تورلیدرهای آلمانی را در این باغ برای جذب گردشگر به کار بگیریم.

وی اضافه کرد: روابط اصفهان با خواهر خوانده دیگر یعنی سنت پترزبورگ روسیه نیز در سطح خوبی است، اما بیشتر در حد فرهنگی باقی‌مانده و نتوانسته‌ایم در مباحث اقتصادی و بازرگانی چندان ورود داشته باشیم.

* انعقاد قرارداد ایجاد 50 کیلومتر خطوط تراموا در اصفهان

شهردار اصفهان در ارتباط با تراموا در شهر اصفهان به عنوان یکی از زیرساخت‌های حمل و نقل بیان کرد: در این زمینه قراردادی را جمهوری چک داشتیم که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی لغو شد، اما هم‌اکنون قراردادی منعقد شده تا به طول 50 کیلومتر از شهر اصفهان را خطوط تراموا راه اندازی کند.

*با مدیریت استانی تعامل دو سویه داریم

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تعامل شهرداری و استانداری اصفهان در سال های اخیر چندان رضایت بخش نبوده است، با توجه به تغییر مدیریت استان روند تعامل جدید چگونه خواهد بود، گفت: دیدگاه شهرداری در ارتباط با استانداری از زمان مدیریت آقای ذاکر اصفهانی و در دوره جدید با آقای زرگرپور، چیزی به جز تعامل نبوده و با همین سیاست، حمایت و همکاری خود را به استاندار اعلام می کنیم و این اعلام آمادگی به طرح عملیاتی و توان شهرداری بستگی دارد.

سقائیان‌نژاد تأکید کرد: من با آقای زرگر پور از دهه 60 آشنایی دارم و در بخش سرمایه‌گذاری و امور شهری و استانی تعاملاتی را برای پیشبرد اهداف شهر اصفهان داشتم.

وی اضافه کرد: هم‌افزایی و همراهی ارشد استانی و استاندار ضمن حفظ مختصات و حریم خود با شهرداری می‌تواند در راستای ارتقا مدیریت شهری به شهر اصفهان کمک کند.

شهردار اصفهان در پایان تصریح کرد: سیاست‌های شهری در بخش استانداری در قالب قوه اجرا و مدیریت شهری و سیاست‌های شهری، می‌تواند بازوی مدیریت ارشد استان باشد و باید ترتیبی داده شود که سه ارگان نظمیه، بلدیه و ابنیه با هم همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/63002/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول