اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فرهنگی هنری روایت عنوان کرد

استقبال گسترده شاعران داخلی و خارجی از چهارمین کنگره شعر مقاومت

رئیس بنیاد فرهنگی هنری روایت گفت: استقبال از کنگره شعر مقاومت هر سال افزایش یافته و در چهارمین دور بسیاری از شاعران ایرانی و خارجی آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

استقبال گسترده شاعران داخلی و خارجی از چهارمین کنگره شعر مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جواد جباری در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی شعر مقاومت که امروز در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه این کنگره از سال 1389 کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ مقاومت نخستین و مهمترین هدفی است که دنبال می‌شود.

وی افزود: استقبال از کنگره شعر مقاومت هر سال افزایش یافته و در چهارمین دور بسیاری از شاعران ایرانی و خارجی آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

رئیس بنیاد فرهنگی هنری روایت با بیان اینکه بیداری اسلامی یکی از عوامل حضور شاعران مسلمان در این کنگره بوده است، گفت: هرچند همایش‌ها و برنامه‌های فراوانی در مورد دفاع مقدس در داخل کشور برگزار می‌شوند ولی شعر مقاومت محور فعالیت‌های این کنگره در سطح بین‌المللی است.

وی ادامه داد: ایجاد و تقویت ادبیات مقاومت و زمینه‌سازی برای به وجود آوردن فضایی با هدف حضور شاعران فعال و موفق به منظور رساندن پیام مقاومت به سراسر جهان از دیگر اهداف کنگره بین‌المللی شعر مقاومت محسوب می‌شوند.

جباری با اشاره به پیشرفت شاعران جوان در حوزه اشعاری با محوریت مقاومت در سال‌های اخیر عنوان داشت: شهر تهران میزبانی اصلی کنگره شعر مقاومت را در سال جاری بر عهده دارد ولی مراسم افتتاحیه را با توجه به فضای معنوی قم در این مکان برگزار کردیم.

رئیس بنیاد فرهنگی هنری روایت تصریح کرد: رشد مباحث علمی و فراهم ساختن فضایی برای تولید آثار ادبی فاخر در حوزه شعر مقاومت جزء راهبردهای اصلی کنگره بین‌المللی شعر مقاومت به شمار می‌روند و امیدواریم به این اهداف دست یابیم.

وی افزود: شعر باید تاثیر خود را بر روی اجتماع بگذارد و شعر مقاومت نیز باید همین ویژگی را داشته باشد؛ تنها تولید اثر ملاک نیست بلکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند باید به تاثیرگذاری آن هم توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/78004/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول