اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد

بومی‌سازی علم دفاع سایبری در آذربایجان غربی

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: دفاع سایبری از مسائل روز در پدافند غیر عامل است و لازم است این علم در آذربایجان غربی بومی شود.

بومی‌سازی علم دفاع سایبری در آذربایجان غربی

عیسی قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به روش‌های پدافند غیر عامل، اظهار داشت: مستحکم کردن، استفاده از عوارض طبیعی زمین، کاهش اهمیت و حساسیت نقاط هدف از طریق پراکندگی، کوچک‌سازی و تجزیه، پیش‌بینی امکانات جایگزین، کنترل خسارت از طریق اعلام خطر، سامان‌دهی امکانات امداد و نجات، تعیین وظایف بخش‌ها و افراد، آموزش، تمرین و اجرای مانور از روش‌های پدافند غیر عامل است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت اداره کل پدافند غیر عامل در آذربایجان غربی، تصریح کرد: این اداره کل دی‌ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

قنبری به عملکرد اداره کل پدافند غیر عامل آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: پیگیری و ثبت‌نام دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه مالک اشتر ارومیه یکی از اقدامات این اداره کل به شمار می‌رود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان غربی از مرحله گزینش و تحقیقات پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و رشته دفاع سایبری در دانشگاه مالک اشتر ارومیه خبر داد و افزود: دفاع سایبری از مسائل روز در پدافند غیر عامل است و لازم است این علم در آذربایجان غربی بومی شود.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی پدافند غیر عامل از سوی اداره کل پدافند غیر عامل آذربایجان غربی خبر داد و اذعان داشت: 581 مدیر در دو مرحله در کلاس‌های آموزشی تخصصی در این زمینه شرکت کرده‌اند.

قنبری ادامه داد: 204 نفر از کارشناسان تخصصی پدافند غیر عامل در یک مرحله آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

انتهای پیام/61010/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول