اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قم:

شعر مقاومت سلاح برنده‌ای در مقابل دشمنان است

فرمانده سپاه قم هنر و شعر را سلاح برنده‌ای در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان دانست و افزود: هنرمندان جهان اسلام باید با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند نقش خود را در مبارزه علیه استکبار ایفا کنند.

شعر مقاومت سلاح برنده‌ای در مقابل دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی مهدوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در چهارمین کنگره بین‌المللی شعر مقاومت که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه 6 هزار شهید استان قم اظهار کرد: شهدا ندای اسلام‌خواهی و مبارزه با استکبار و استعمار را از قم سر دادند.

وی افزود: قم قطب زیارتی ایران پس از مشهد مقدس بوده و بارگاه نورانی حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه امامزادگان، آن را متبرک کرده‌اند، ضمن اینکه حوزه علمیه و زندگی مراجع عظام تقلید در این شهر مایه مباهات ماست.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه از بیش از 100 کشور جهان طلابی در قم حضور دارند و مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: قم پس از تهران دومین مرکز چاپ و نشر کشور محسوب می‌شود و موسسات فرهنگی و هنری فراوانی نیز در قم مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: 60 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های قم تحصیل می‌کنند؛ وجود دو هزار هیئت مذهبی که نیمی از آنها جلسات منظم و هفتگی دارند از دیگر ویژگی‌های فرهنگی و دینی قم محسوب می‌شود.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت مردم ایران موجب شده است نور انقلاب به همه کشورها صادر شود، عنوان داشت: امام راحل خط مبارزه با مستکبران و ظالمان را به عنوان پیامی جاودانه به همه مسلمانان نشان داد.

فرمانده سپاه قم با اشاره به بیداری اسلامی تصریح کرد: این جریان که در حال رشد و بالندگی است رویاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در ایجاد اسرائیل بزرگ و حاکمیت نیل تا فرات را بر باد داده است و مسلمانان دریافته‌اند تنها با تمسک به اسلام و شعار نه شرقی، نه غربی می‌توان در مقابل قدرت‌های پوشالی ایستاد و تسلیم نقشه‌های آمریکایی نشد.

وی اضافه کرد: دشمنان نتوانسته‌اند در مقابل امواج بیداری اسلامی بایستند به همین دلیل درصدد ایجاد انحراف از طریق برادرکشی و اختلافات قومی مذهبی هستند؛ آنها به دنبال این هستند که مسلمانان را به جان هم بیندازند بنابراین پیروان دین اسلام باید با تمسک به قرآن حول محور الهی گردهم آیند.

مهدوی‌نژاد هنر و شعر را سلاح برنده‌ای در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان دانست و افزود: هنرمندان جهان اسلام باید با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند نقش خود را در مبارزه علیه استکبار ایفا کنند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه اسلام از آغاز تاکنون پرچمدار صلح و دوستی بوده است، گفت: ایران اسلامی نیز امروز به عنوان کشوری منادی این پیام بزرگ همواره درصدد گسترش دین ناب بوده است؛ صدها سال پیش سعدی شاعر بزرگ ایرانی شعر مشهور خود با عنوان «بنی آدم اعضای یکدیگرند» را سروده و فرهنگ اسلامی ایرانی را به جهانیان نشان داده است.

انتهای پیام/78004/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول