ابوطالب جلالی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات در دست اجرای این مجموعه در راستای بهبود و اصلاح فرآیند آموزش در استان اظهار کرد: در حال حاضر در تمام شهرستانها کمیتههایی با عنوان کمیته مهارت شهرستان به ریاست فرماندار، دبیری رئیس مرکز آموزش فنی و حرفهای شهرستان و عضویت رؤسای دستگاههای مرتبط با آموزش شهرستان تشکیل میشود.
وی با بیان اینکه نیازسنجی واقعی و برنامهریزی دقیق آموزشهای فنی و حرفهای در مراکز به عنوان نتیجه برگزاری نشستهای این کمیته است، ادامه داد: تهیه سند مهارت با استناد به سند آمایش استان و با هدف ارائه یک برنامه عملیاتی برای اجرای آموزش در هر شهرستان با در نظر گرفتن فرصتها و تهدیدهای هر منطقه و نقاط قوت و ضعف در هر یک از مراکز از مهمترین این اقدامات است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان اصفهان تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعات مشاغل استان و نیازسنجی آموزشی براساس مشاغل موجود و مورد نیاز هر شهرستان با توجه به فراوانی جمعیت و تقاضای هر شغل یکی دیگر از اقدامات در دستور کار این اداره محسوب میشود.
وی با تاکید بر اینکه کاهش حجم آموزش در خوشه خدمات در بخش دولتی استان و تمرکز بیشتر بر توسعه آموزشهای خوشه صنعت و کشاورزی از مهمترین برنامههای اجرایی این اداره است، اضافه کرد: این موضوع تأثیر مستقیمی بر فعالیت بخش خصوصی استان یا آموزشگاههای آزاد داشته و منجر به رشد 46 درصدی فعالیتهای این بخش شده است.
جلالی با بیان اینکه اقداماتی نیز در راستای استفاده بهینه از تجهیزات موجود در کارگاههای استان متناسب با نیازسنجی و برنامهریزی یکپارچه در حال انجام است، تاکید کرد: در ابتدا فهرست کاملی از تمام تجهیزات موجود در کارگاههای استان تهیه و تدوین میشود و سپس بخشی از این تجهیزات به صورت شناور در میآید و در هر مقطع در اختیار یکی از مراکز استان متناسب با نیازسنجی و بازار اشتغال آن شهرستان قرار میگیرد.
وی به تعداد مربیان استان بر اساس وضعیت استخدامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 519 مربی در سطح استان وجود دارد که وضعیت استخدامی 169 نفر از این مربیان رسمی-پیمانی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان گفت: 340 نفر از آنها حقالتدریس و 10 نفر از این مربیان نیز سرباز معلم هستند.
انتهای پیام/63004/ل40/پ3003