اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

درصدد تهیه بانک اطلاعات مشاغل استان اصفهان هستیم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: تهیه بانک اطلاعات مشاغل استان و نیاز‌سنجی آموزشی براساس مشاغل موجود و مورد نیاز هر شهرستان با توجه به فراوانی جمعیت و تقاضای هر شغل در دستور کار این اداره قرار دارد.

درصدد تهیه بانک اطلاعات مشاغل استان اصفهان هستیم

ابوطالب جلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات در دست اجرای این مجموعه در راستای بهبود و اصلاح فرآیند آموزش در استان اظهار کرد: در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها کمیته‌هایی با عنوان کمیته مهارت شهرستان به ریاست فرماندار، دبیری رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان و عضویت رؤسای دستگاه‌های مرتبط با آموزش شهرستان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز‌سنجی واقعی و برنامه‌ریزی دقیق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز به عنوان نتیجه برگزاری نشست‌های این کمیته است، ادامه داد: تهیه سند مهارت با استناد به سند آمایش استان و با هدف ارائه یک برنامه عملیاتی برای اجرای آموزش در هر شهرستان با در نظر گرفتن فرصت‌ها و تهدید‌های هر منطقه و نقاط قوت و ضعف در هر یک از مراکز از مهم‌ترین این اقدامات است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعات مشاغل استان و نیاز‌سنجی آموزشی براساس مشاغل موجود و مورد نیاز هر شهرستان با توجه به فراوانی جمعیت و تقاضای هر شغل یکی دیگر از اقدامات در دستور کار این اداره محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش حجم آموزش در خوشه خدمات در بخش دولتی استان و تمرکز بیشتر بر توسعه آموزش‌های خوشه صنعت و کشاورزی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این اداره است، اضافه کرد: این موضوع تأثیر مستقیمی بر فعالیت بخش خصوصی استان یا آموزشگاه‌های آزاد داشته و منجر به رشد 46 درصدی فعالیت‌های این بخش شده است.

جلالی با بیان اینکه اقداماتی نیز در راستای استفاده بهینه از تجهیزات موجود در کارگا‌ه‌های استان متناسب با  نیاز‌سنجی و برنامه‌ریزی یکپارچه در حال انجام است، تاکید کرد: در ابتدا فهرست کاملی از تمام تجهیزات موجود در کارگاه‌های استان تهیه و تدوین می‌شود و سپس بخشی از این تجهیزات به صورت شناور در می‌آید و در هر مقطع در اختیار یکی از مراکز استان متناسب با نیاز‌سنجی و بازار اشتغال آن شهرستان قرار می‌گیرد.

وی به تعداد مربیان استان بر اساس وضعیت استخدامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 519 مربی در سطح استان وجود دارد که وضعیت استخدامی 169 نفر از این مربیان رسمی-پیمانی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: 340 نفر از آنها حق‌التدریس و 10 نفر از این مربیان نیز سرباز معلم هستند.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول