اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استان‌های شمال‌غرب از نظر وضعیت درآمد سرانه وضعیت مناسبی ندارند

عقب‌ماندگی استان‌های شمال غرب کشور از تولید ناخالص داخلی

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: متأسفانه از نظر تولید ناخالص داخلی در استان‌های شمال غرب عقب‌ماندگی‌ها مشهود است و از نظر وضعیت درآمد سرانه نیز وضعیت مناسبی نداریم.

عقب‌ماندگی استان‌های شمال غرب کشور از تولید ناخالص داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا حسینی صبح امروز در جلسه ستاد منطقه‌ 2 کشوری وزارت امور اقتصادی و دارایی شمال غرب کشور سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در این استان‌ها را ناچیز برشمرد و خواستار کمک و همدلی و تعامل برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها در این استان‌ها شد.

وی اظهار کرد: متأسفانه از نظر تولید ناخالص داخلی در این استان‌ها عقب‌ماندگی‌ها مشهود است و از نظر وضعیت درآمد سرانه نیز وضعیت مناسبی نداریم که برای این کار می‌توان با شناسایی و دعوت از سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی شامل صنعت، معدن، کشاورزی و .... کمک و بهره گرفت که این امر با برگزاری همایش‌های مختلف و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل استان‌ها مقدور خواهد بود و البته در این میان می‌شود با تهیه آمار و اطلاعات واقعی استان از نمایندگان مجلس در پیگیری مطالبات استانی نیز کمک گرفت.

حسینی بر همکاری معاونت‌های اقتصادی سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی استان‌ها تأکید کرد و گفت: با جمع‌آوری اطلاعات و آمار واقعی استان‌ها و طرح آن در مجمع نمایندگان استان و نیز شورای برنامه‌ریزی استانی به صورت سالی یک‌بار می‌شود به رشد و توسعه استان‌ها نیز کمک کرد.

وی به برگزاری نشست شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در 20 و 21 آذر ماه در استانبول ترکیه اشاره کرد و از حضار خواست در صورت علاقه‌مندی می‌توانیم با هزینه، هدف و تصمیم مشترک در این همایش شرکت کرده و به ارائه فرصت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری استان‌های شمال‌غرب کشور در قالب CD، کتاب و بروشور در این نشست اقدام کنیم.

محمد دبیری رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌غربی و فلاح رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان و نیز معاونان اقتصادی آنها پیشنهاداتی را در خصوص فعال‌سازی و تحرک بیش از پیش دبیرخانه ستاد منطقه‌ دو وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه کردند و در پایان تصمیماتی برای فعال‌سازی دبیرخانه، تقسیم کار و تبادل اطلاعات و آمار و... اتخاذ شد.

در جلسه ستاد منطقه‌ 2 کشوری وزارت امور اقتصادی و دارایی شمال غرب کشور که متشکل از چهار استان شمال‌غرب کشور شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان و با شرکت رؤسا و معاونان اقتصادی سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی استان‌های مذکور در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول