اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز فعالیت سامانه بارشی

بارش باران در زنجان طی 24 ساعت آینده ادامه می‌یابد

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در زنجان از اواخر روز جمعه گفت: بارش باران در سطح استان به ویژه مناطق جنوبی طی 24 ساعت آینده ادامه می‌یابد.

بارش باران در زنجان طی 24 ساعت آینده ادامه می‌یابد

احد یاغموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان وضعیت جوی استان زنجان را طی 24 ساعت آینده بارانی پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: بارش باران در زنجان به دنبال نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب به استان آغاز شده است.

وی با اشاره به آغاز بارش باران از اواخر وقت دیروز در سطح استان زنجان گفت: بارش باران طی 24 آینده در زنجان ادامه می‌یابد.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی وارد شده به استان زنجان طی 24 ساعت آینده تصریح کرد: این سامانه روز دوشنبه از زنجان خارج می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: با عبور سامانه بارشی فعال در زنجان ناپایداری‌های جوی در سطح این استان کاهش می‌یابد.

یاغموری به پوشش ابری مستقر در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: این پوشش ابر منجر به کاهش پنج تا شش درجه‌ای دمای بیشینه در سطح استان زنجان می‌شود.

وی حداکثر دمای ثبت شده در شهر زنجان را طی روز گذشته 15 درجه اعلام کرد و ابراز داشت: دمای حداقلی در این شهر طی این مدت پنج درجه بوده است.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان دمای این ساعت شهر زنجان را هشت درجه بالای صفر عنوان و اضافه کرد: این دما در مقایسه با دیروز در این ساعت دو درجه کاهش را نشان می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی نوسان دمایی دو شهر خرم‌دره و ابهر را طی روز گذشته بین هفت و 17 درجه در نوسان اعلام کرد و ادامه داد: این نوسان در شهر قیدار بین پنج و 17 درجه بوده است.

یاغموری حداکثر و حداقل دمای شهر ماهنشان را طی 24 ساعت گذشته بین هفت و 21 درجه در نوسان اعلام کرد و گفت: این نوسان دمایی در شهر آب‌بر بین 10 و 20 درجه گزارش شده است.

وی با اشاره به بارانی بودن وضعیت جوی در سطح استان زنجان تصریح کرد: این بارندگی برای نواحی جنوبی زنجان درخور توجه خواهد بود.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد دید افقی در سطح شهر زنجان با توجه به مه‌آلود بودن وضعیت جوی متذکر شد: دید افقی شهر زنجان در حال حاضر هشت کیلومتر است.

این مسئول حداقل دید افقی مطلوب را در هواشناسی 10 کیلومتر عنوان کرد و اذعان داشت: کاهش دید افقی از این حداقل، بیانگر فعالیت یک سامانه هواشناسی و بروز یک پدیده است.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول