اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف گچساران خبر داد

غبارروبی بقاع متبرکه و مساجد گچساران در آستانه ماه محرم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: با توجه به در پیش بودن ماه محرم‌الحرام و ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع)، آیین معنوی غبارروبی بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان آغاز شده است.

غبارروبی بقاع متبرکه و مساجد گچساران در آستانه ماه محرم

الله‌کس نجیبی‌فرد صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آیین‌های عزاداری شهادت امام حسین(ع) در برخی از بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌های این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تصریح کرد: آیین معنوی غبارروبی بقاع متبرکه و مساجد همه ساله با نزدیک شدن به ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) در این شهرستان اجرایی می‌شود.

نجیبی‌فرد این اقدام در راستای آماده‌سازی هر چه بهتر بقاع متبرکه امامزادگان(ع)، مساجد و حسینیه‌ها برای برگزاری مراسمات عزاداری صورت می‌‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال نیز این آیین با شور و حال عاشورایی خاصی در سطح بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها در حال برگزاری است.

برگزاری آیین‌های ویژه محرم و صفر در سطح بقاع متبرکه و مساجد گچساران و باشت

نجیبی‌فرد خاطرنشان کرد: آیین غبارروبی، عطر افشانی، فضاسازی و سیاه‌پوش کردن حرم مطهر امامزادگان، مساجد و حسینیه‌های این شهرستان با شور و حال معنوی آغاز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران بیان کرد: در آیین غبارروبی و سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه، حضور جوانان و نوجوانان و هیئت‌های مذهبی و عزاداری بسیار پررنگ است.

وی یادآور شد: خادمان مساجد و بقاع متبرکه و اعضای هیئت‌های مردمی عزاداری گچساران با شیوه‌های مختلف ارادت خود را به حضرت سیدالشهدا(ع) ابراز می‌کنند.‌

وی با اشاره به برنامه‌های عزاداری در سطح بقاع متبرکه و مساجد و حسینیه‌های گچساران و باشت ابراز داشت: آیین‌های ویژه محرم و صفر در مناطق مختلف روستایی و شهری با حضور جوانان و نوجوانان در این اماکن مقدس برگزار می‌شود.

نجیبی‌فرد افزود: حضور جوانان در مساجد و اماکن مقدس یک اصل بوده که مسئولان باید برای تقویت این حضور برنامه‌ریزی مؤثر و تلاش مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/82001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول