اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه محرم و عزای حسینی

مرجع عالیقدر عالم تشیع امروز به اردبیل سفر می‌کند

در آستانه ماه محرم و عزای حسینی مرجع عالیقدر عالم تشیع آیت‌الله نوری همدانی عصر امروز به اردبیل سفر می‌کند.

مرجع عالیقدر عالم تشیع امروز به اردبیل سفر می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ارتباط با سفر مرجع عالیقدر عالم تشیع آیت‌الله نوری همدانی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: این سفر که به مدت چهار روز برگزار می‌شود، آیت‌الله نوری همدانی در دو شهر استان اردبیل حاضر شده و در کنار آن در بین اقشار مختلف مردم سخنرانی می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده تصریح کرد: دیدار با علما، فضلی و روحانیان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، دانشگاهیان و فرهنگیان، ‌نیروهای نظامی و انتظامی از جمله برنامه‌هایی است که در سفر چهار روزه آیت‌الله نوری همدانی به استان اردبیل تدارک دیده شده که امیدواریم در همه این برنامه‌ها بتوانیم از محضر این مرجع عالیقدر تشیع استفاده و بهره کامل را ببریم.

وی به برگزاری شورای اداری با حضور آیت‌الله نوری همدانی و مسئولان استانی اشاره کرد و افزود: عصر امروز این مرجع عالیقدر جهان تشیع وارد فرودگاه اردبیل می‌شود و بعد از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به ساحت قدسی آنها برنامه‌های تدارک دیده شده برای این سفر آغاز می‌شود.

ستوده یکی از مهمترین برنامه‌های این سفر را سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی در جمع علما و فضلا اعلام کرد و ادامه داد: در این نشست آیت‌الله نوری همدانی مباحث ارزشمندی را در مورد ماهیت عزاداری حسینی، دوری از برخی بدعت‌ها و خرافات اعلام می‌کنند تا شیوه درست عزاداری بیش از گذشته در ماه محرم تبیین و تفسیر شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ ما بارها به مداحان و شعرا توصیه کردیم که در عزاداری این ماه با بهره‌گیری از نوحه‌سرایی و مرثیه‌سرایی سنتی از اشعار دارای پیام و محتوای غنی استفاده شود تا مخاطب بتواند بهتر از شکل ظاهری پیام آن را دریافت کند چرا که درک پیام عاشورا و کربلا مهمتر از پرداختن به شکل ظاهری برخی از مناسک است.

وی در ادامه بیان کرد: انتظار ما این است که بیش از هر زمان دیگر متولیان حوزه عزاداری حسینی و عموم عزاداران و دلباختگان مکتب سیدالشهدا به پیام‌ها و مبانی فکری و اندیشه‌ای عاشورا و قیام سیدالشهدا توجه کنند تا با کمترین آسیب بهترین عزاداری را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62004/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول