اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

مردم در 13 آبان نشان خواهند داد که جنایات آمریکا را فراموش نخواهند کرد

امام جمعه چرام گفت: 13 آبان امسال، مردم نشان خواهند داد که هرگز دشمنی‌ها و جنایات آمریکا را فراموش نخواهند کرد.

مردم در 13 آبان نشان خواهند داد که جنایات آمریکا را فراموش نخواهند کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و با بیان اینکه ماه محرم حیات دیگری به عالم اسلام خصوصا شیعیان می‌دهد، فرا رسیدن این ماه حزن و اندوه را خدمت امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و نمازگزاران تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد که با بر پایی مجالس عزای امام حسین (ع) ارادت خود را به این امام همام نشان دهیم.

امام جمعه چرام اضافه کرد: با حلول ماه محرم خون تازه‌ای در پیکر اجتماع تزریق می‌شود و جامعه اسلامی ما حیات دیگری به دست می‌آورد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) با خون خود جامعه اسلامی را تا ابد زنده نگه داشت، خاطرنشان کرد: اگر ما می‌بینیم که بعد از چندین قرن از گذشت بعثت پیامبر اسلام، اسلام امروز به عنوان یک تمدن در دنیا مطرح است و در آینده نزدیک به عنوان تنها تمدن در دنیا مطرح می‌شود، همه و همه مدیون جان‌فشانی امام حسین (ع) و اهل بیت او می‌باشد، این مطلبی است که دشمنان اسلام هم به آن اعتراف کرده‌اند و می‌کنند.

این مسئول شرط تداوم و استمرار این عزت را در الگوگیری از قیام امام دانست و یادآور شد: دشمنان نظام اسلامی یکسال شبانه‌روز برنامه‌ریزی و توطئه می‌کنند تا بتوانند نظام اسلامی ما را به زانو در بیاورند اما با آمدن ماه محرم تمام توطئه‌های آنان نقش برآب می‌شود.

حجت‌الاسلام طزری عنوان کرد: وقتی محرم می‌شود و ندای «هیهات من‌الذلة» امام حسین (ع) در فضای جامعه طنین انداز می‌شود دیگر ملت و امت ما از تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان نمی‌هراسند بلکه با تمام وجود بر اصول نظام و انقلاب ایستادگی می‌کنند و از آرمان‌های امام (ره) دفاع می‌کنند، بنابراین هر چقدر ما این ماه را بیشتر پاس بداریم عزت و سرافرازی ما بیشتر خواهد شد.

*13 آبان امسال، مردم نشان خواهند داد که هرگز دشمنی‌ها و جنایات آمریکا را فراموش نخواهند کرد

 خطیب جمعه چرام در بخش دیگری از سخنان خود از 13 آبان سخن گفت و با یادآوری این مطلب که 13 آبان مصادف با سه حادثه بزرگ است، ابراز کرد: اگر با دقت در این سه حادثه نگاه شود رد پای آمریکا را در آن خواهیم دید.

وی افزود: در آن روز که کسی جرأت شعار دادن علیه آمریکا را نداشت دانشجویان شجاع و بصیر آن زمان با تسخیر سفارت آمریکا که به لانه جاسوسی تبدیل شده بود، را تصرف کردند و به جاسوسی چندین ساله آمریکا پایان دادند، چیزی که امروز هم‌پیمانان آمریکا بدان رسیده و متوجه شده‌اند که آمریکا چندین سال است که از مردم اروپا و حتی روسای جمهور آنان جاسوسی می‌کرده است.

طزری تصریح کرد: این مطلب نشان دهنده این است که دولت‌مردان آمریکا هرگز قابل اعتماد نیستند و حتی به هم‌پیمانان خود رحم نمی‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با تاکید بر اینکه امسال 13 آبان با سال‌های گذشته فرق خواهد کرد، گفت: عده‌ای از اصحاب فتنه که گمان کردند با تغییر دولت، ارزش‌ها و اصول نظام هم تغییر کرده است و در این خیال هستند که زمان برقراری رابطه با شیطان بزرگ آمریکا فرا رسیده است و چندی است که این صدا به گوش می‌رسد.

وی با اظهار تاسف از اینکه این عده بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یا الفبای سیاست را نمی‌دانند یا روح غیرت ندارند، تاکید داشت: چندی پیش معاون وزیر خارجه آمریکا در توهینی آشکار مردم ایران را مردمی فریبکار خواند و این افراد بی‌غیرت و خود فروخته در داخل به دنبال تاویل سخنان او بر آمدند.

این مسئول مذهبی در چرام گفت: از مسئولین آمریکا باید پرسید که مردم ایران فریبکارند یا شما که به اسم مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردید و نه تنها تروریسم را از بین نبردید بلکه آن را گسترش دادید و هر روز جان عده زیادی از انسان‌های بی‌گناه را می‌گیرد، فریبکار شما هستید که به بهانه مبارزه با سلاح‌های شیمیایی به عراق حمله کردید و به غارت نفت عراق پرداختید، به اسم دموکراسی میلیون‌ها تن از مردم سوریه را آواره کردید و هزاران تن را به خاک و خون کشیدید.

امام جمعه چرام با اشاره به اینکه اگر در این چند ساله اخیر نگاهی به اوضاع جهان بیندازیم هر کجا که جنگ و غارت است پای آمریکا در میان است، اظهار داشت: ذات مسئولان آمریکا جز غارت و قتل و چپاول منافع کشورها  چیز دیگر نیست و مردم ایران اسلامی هرگز دشمنی‌ها و توطئه‌های آمریکا را فراموش نکرده و در روز 13 آبان با شعار مرگ بر آمریکا تنفر و انزجار خود را از سران آمریکا و خود فروشان داخلی اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/82002/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول