اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول صعودهای ورزشی (سنگ‌نوردی سالنی) استان بوشهر:

سالن تمرینی برای سنگ‌نوردی نداریم/ قهرمانان بوشهری دلسرد شده‌اند

مسئول صعودهای ورزشی (سنگ‌نوردی سالنی) استان بوشهر با اشاره به مشکلات ورزشکاران بوشهری در رشته سنگ‌نوردی، گفت: ورزشکاران این رشته که قهرمان ایران هم شدند اما اکنون دلسرد هستند.

سالن تمرینی برای سنگ‌نوردی نداریم/ قهرمانان بوشهری دلسرد شده‌اند

محمدرضا توانا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی، با اشاره به وضعیت فعلی ورزش سنگ‌نوردی در بوشهر گفت: سنگ‌نوردان ما فقط به‌واسطه توانایی‌های فردی در مسابقات می‌درخشند و اگر نتوانسته‌اند جایگاه اول قهرمانی را با سابقه نایب قهرمانی داشته باشند تنها به‌خاطر مشکلاتی از جمله تجهیزات، امکانات و حمایت جدی است و باید انصاف بدهیم که ورزشکاران دیگری که در مقام اولی قرار می‌گیرند زمان بیشتر و امکانات بهتری استفاده می‌کنند و اینکه ما داریم با دست خالی در مقابل آنها تمام قد می‌ایستیم به دلیل وجود مشکلات مختلفی است.

مسئول رشته صعودهای ورزشی بوشهر (سنگ‎نوردی سالنی) یادآور شد: با گذشت هر سال در رشته سنگ‌نوردی فاصله‌ها و کمبودها بیشتر نمود پیدا می‌کند و اینکه ورزشکاران با توجه به رشد سنی و اطمینان از نبود تغییرات با وجود تحمل رنج‌های بسیار مجبور می‌شوند با مدال‌های قهرمانی‌شان در اوایل دوره افتخارات جوانی، این ورزش را ترک کنند.

وی افزود: سالن بوشهر ظرفیتی بیشتر از پنج نفر، آن هم در رده نونهالان ندارد و متاسفانه این کمبودها در کنار نبود حمایت از طرف اداره کل ورزش موجب شده که این هیئت استفاده‌ای حتی به اندازه همین پنج نفر هم نتواند ببرد و حال اینکه هر سال تهدید می‌شویم که از سالن تمرینمان نمی‌توانیم استفاده کنیم و حتی امسال ورزشکاران ما را از سال بیرون و مانع تمرینشان شده‌اند.

توانا گفت: در قالب تمرینی گروه سنگ‌نوردی هیئت بوشهر و تنها قهرمانان این رشته تمرین می‌کنند و پذیرش نیروی جدید با توجه به کمبودها امکان‎پذیر نیست.

وی افزود: وقتی هیئتی نتواند نیروی جدید بپذیرد و از وجود استعدادها در استان خود مطلع باشد مطمئناً جای شکایت دارد، ورزشکاری داشته‌ایم که تنها دو ماه فعالیت داشته و در مقام ششم کشور قرار گرفته و از این نمونه‌ها کم نیستند.

وی اضافه کرد: سالن حجاب که نام سالن بانوان شهر بوشهر را یدک می‌کشد و بخش فعالیت‌های ورزشی بانوان شهر را پوشش می‌دهد، متاسفانه با وجود این وضعیت بانوان سنگ‌نورد ما، در تابستان مجبور شده‌اند ساعت 15 سر تمرین بروند آن‌ هم سالنی که سقفش ایرانیتی بیش نیست و کار در آن ارتفاع موجب نگرانی است.

مسئول صعودهای ورزشی بوشهر (سنگنوردی سالنی) خاطرنشان کرد: تمام ساعت آن سالن برای کسب سود مستاجر و پرداخت هزینه‌های سالن برای فوتسال می‌رود و ما نمی‌توانیم یک ساعت تمرین اضافه داشته باشیم، این هم مسئله‎ای ست که هر چند هزینه این سالن‌ها قرار است به بخش اداری ورزش استان تعلق بگیرد اما به چه قیمتی، آیا نباید اولویت‌هایی در این بین باشد که به‌واسطه‌اش نگذارد قهرمان کشوری از تمرین محروم شود.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول