اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رقابت‌های قهرمانی جهان

سنگ‌نورد قزوینی نخستین مدال تاریخ سنگ‌نوردی ایران را به ارمغان آورد

رضا علیپور سنگ‌نورد استان قزوین نخستین مدال تاریخ سنگ‌نوردی کشورمان را در جریان مسابقات قهرمانی جهان به ارمغان آورد.

سنگ‌نورد قزوینی نخستین مدال تاریخ سنگ‌نوردی ایران را به ارمغان آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا علیپور سنگ‌نورد قزوینی درحالی موفق شد عنوان قهرمانی بخش سرعت رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی جهان در کشور چین را برای نخستین‌بار در تاریخ این رشته ورزشی برای کشورمان به ارمغان آورد که وی رقابت تنگاتنگی در این مسابقات با حریفان روسی و چینی خود داشت، اما در نهایت این علیپور بود که موفق شد سنگ‌نورد کشور روسیه را پشت سر بگذارد و عنوان باارزش قهرمانی و گردن‌آویز زرین طلا را تصاحب کند.

علیپور سال گذشته نیز در جریان رقابت‌های قهرمانی سنگنوردی آسیا موفق شده بود پس از ورزشکار کره‌جنوبی عنوان نایب‌قهرمانی قاره کهن را به ویترین افتخارات ورزشی خود اضافه کند.

اما افتخار ارزشمند کسب مدال طلای علیپور در حالی رخ داد که این سنگ‌نورد ارزنده استان قزوین در چند روز گذشته در جریان نخستین مرحله این مسابقات که به میزبانی کشور کره‌جنوبی برگزار شد، در بخش سرعت به مقام دوازدهم دست پیدا کرده بود و سنگ‌نوردان کشورهای چین، قزاقستان و روسیه عنوان قهرمانی را به دست آورده بودند.

فرناز اسماعیل‌زاده و داود رکابی که علیپور را در جریان رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی جهان همراهی می‌کردند، نیز در نخستین مرحله این رقابت‌ها که در کره‌جنوبی برگزار شد به ترتیب موفق شدند در بخش‌های سرعت و سرطناب عنوان‌های ششمی و چهاردهمی را به خود اختصاص دهند.

در نخستین مرحله این رقابت‌ها و در بخش زنان سه سنگ‌‌نورد کشور روسیه به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را تصاحب کردند و در بخش سرطناب نیز سنگ‌نوردانی از کشورهای ژاپن، کره و کانادا به ترتیب جایگاه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

علیپور و دو سنگ‌نورد دیگر کشورمان روزهای 27 و 28 مهرماه سال جاری در آخرین مرحله این رقابت‌ها که در شهر «ووجی‌یانگ» چین برگزار می‌شود، در بخش‌های سرطناب و سرعت بار دیگر به مصاف رقیبان خود خواهند رفت.

بدون ‌شک افتخار ارزشمندی که علیپور در تاریخ سنگ‌نوردی کشورمان از خود برجای گذاشت تا سال‌های سال در افتخارات این رشته ورزشی ماندگار خواهد شد و این مدال می‌تواند سرآغاز جهشی خیره‌کننده و تحولی بزرگ در میان ورزشکاران علاقه‌‌مند به این رشته ورزشی در سطح استان قزوین و کشور باشد.

این نکته را نباید فراموش کرد که رضا علیپور این مدال را به همین راحتی به دست نیاورده است و بدون شک پشت این مدال سال‌ها تلاش، تمرین همراه با جدیت و پشتکار و برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده بوده است تا امروز شاهد مدال خوش‌رنگ طلای قهرمانی سنگ‌نوردی جهان بر سینه این سنگ‌نورد شایسته قزوینی باشیم.

انتهای پیام/77004/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول