اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت خبر داد

عملیات برداشت محصول ذرت از 1800 هکتار مزارع باشت

فرماندار باشت از آغاز عملیات برداشت محصول از 1800 هکتار مزارع ذرت باشت خبر داد.

عملیات برداشت محصول ذرت از 1800 هکتار مزارع باشت

یزدان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار کرد: کار برداشت بیش از هزار و 800 هکتار از اراضی زیر کشت ذرت در این شهرستان آغاز شده است.

سرپرست فرمانداری باشت با اشاره به روی آوردن بسیاری از کشاورزان در سال‌های اخیر به کاشت ذرت در این منطقه افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ به عمل آمده امسال بیش از 15 هزار تن ذرت از این اراضی برداشت می‌شود. وی با بیان این‌ که قیمت هر کیلو ذرت با رطوبت 14 درصد هشت هزار و 500 ریال است، افزود: متوسط برداشت ذرت در هر هکتار 9 تن برآورد شده است.

محمدی یکی از مشکلات ذرت‌کاران در این منطقه را  نوسان فراوان قیمت و افت متفاوت ذرت برشمرد.

سرپرست فرمانداری باشت یادآور شد: تاکنون در جهت  تامین کمباین و تهیه کامیون‌های حمل و نقل، تعیین نرخ و رفع مشکلات ذرت‌کاران دو جلسه با متولیان امر برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که برداشت ذرت در این شهرستان 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: ذرت‌های برداشت شده در شهرستان باشت علاوه بر تامین این شهرستان به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

محمدی محصولات کشاورزی باشت را از جمله محصولات سالم در سطح استان کهگیلویه و بویر احمد برشمرد و گفت: باشت به درستی قطب کشاورزی استان نامیده شده که باید در اندازه نام آن از سوی مسئولان به کشاورزی شهرستان توجه شود.

این مسئول افزود: باشت در زمینه کشاورزی و باغداری طی سالیان گذشته موفق به کسب رتبه‌های خوبی در استان شده که لازم است کشاورزان و باغداران توسط مسئولان و در بخش بیمه‌ها در راستای پرداخت خسارات بیشتر یاری شوند.

وی فصل سرما را برای باغداران این شهرستان در چند سال گذشته خسارت‌آفرین دانست و گفت: بر اثر سرمازدگی باغداران باشت ضررهای بسیاری را تحمل کردند که جبران آن تا سال‌ها طول خواهد کشید.

انتهای پیام/82007/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول