اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

تولید 540 هزار تن ذرت در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ امسال تولید ذرت علوفه‌ای، دانه‌ای و بذری از مرز 540 هزار تن خواهد گذشت.

تولید 540 هزار تن ذرت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد‌ایمانی صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه محصولات دانه‌ای در اردبیل اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود 430 هزار تن محصول ذرت علوفه‌ای استحصال شود که از کیفیت بالایی به لحاظ تغذیه گیاهی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سایر عملیات‌های مناسب به ویژه داشت خوب این محصول را شاهد هستیم، عنوان کرد: برای این زراعت حدود 400 تن بذر مناسب استاندارد از نوع هیبرید سینگل‌کراس 704 تحویل زارعان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: همچنین مقدار 120 تن کود شیمیایی اوره به کشاورزان در امر تغذیه گیاهی مساعدت شده است.

این مسئول تصریح کرد: در خصوص ذرت دانه‌ای سطحی به میزان 3 هزار و 450 هکتار به صورت کشت اول، 10 هزار و 617 هکتار به صورت تابستانه و کشت دوم و مجموعاً 13 هزار و 67 هکتار به این محصول اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: برای این زراعت نزدیک به 330 تن بذر ذرت هیبرید 704 سینگل کراس تحویل زارعان شده و بیش از 3 هزار تن کود اوره تحویل بهره‌برداران شده است.

عبد‌ایمانی در خصوص ذرت و سورگوم بذری نیز گفت: نزدیک به 80 درصد بذر ذرت هیبرید رقم 704 سینگل کراس مورد نیاز کشور در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار و شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس تولید می‌شود.

وی در خصوص سطح زیر کشت زراعت ذرت بذری در حوزه عمل شهرستان پارس‌آباد یادآور شد: در این شهرستان به میزان 4 هزار و 460 هکتار ذرت بذری و 417 هکتار اراضی به زیر کشت سورگوم بذری اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به عملکرد استحصالی از مزارع برداشت شده پیش‌بینی می‌شود به مقدار 15 هزار تن ذرت بذری و 2 هزار تن بذر سورگوم اسپید فید در این شهرستان استحصال شود.

عبد‌ایمانی گفت: سطح زیر کشت استانی زراعت ذرت بذری نزدیک به 5 هزار و 500 هکتار می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 18 هزار تن بذر ذرت استحصال شود.

این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: به منظور مساعدت در امر تغذیه گیاهی و ارتقای کیفیت محصول و افزایش عملکرد محصول ذرت و سورگوم بذری مقدار 2 هزار و 700 تن کود اوره به منظور مصرف در زراعت‌های ذرت بذری و سورگوم به بهره‌برداران تحویل داده شده است.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول