اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امشب در گرگان

برگزیدگان اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی تجلیل شدند

امشب در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در مصلای نماز جمعه گرگان، برگزیدگان این اجلاس معرفی و تجلیل شدند.

برگزیدگان اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، این مراسم امشب با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، نماینده ولی‎فقیه و استاندار گلستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی، بیش از 600 مداح، ذاکر، محقق و شاعر اهل بیت (ع) و علاقه‎مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعم از شیعه و سنی برگزار شد.

براساس این گزارش، از آیت‎الله سید محمدرضا طاهایی میبدی (چهره شاخص ملی)، احمد ده‎بزرگی (شاعر عاشورایی ملی)، عبدالمحمد غدیریان (هنرمند عاشورایی ملی)، صاحب آشورپور (پژوهشگر عاشورایی ملی)، قاسم طاهری کاظم‎آباد (ناشر عاشورایی ملی) تجلیل شد.

از برگزیدگان دیگر این اجلاس محمدنقی شهریاری از آذربایجان غربی، بهاءالدین اویسی از البرز، سید محمد ماجدی، حسینعلی کدخدایی و محسن ساعی اصلانی از تهران بودند که به عنوان پیرغلامان برگزیده ملی مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین محمد فدایی از خراسان جنوبی، رستم موذنی از خوزستان، غلامعلی جعفری‎پور از زنجان، صادق حق‎بین از قم، ابوالفضل صفوی از قزوین، سید محمود توحیدی از کرمان، خلیفه عباسی‎فر از کهگیلویه و بویراحمد، عبدالرحیم پناهی از گلستان، محمدعلی نظری از گیلان، ابراهیم لباف از همدان سایر پیرغلامان برگزیده ملی این اجلاس بودند.

در ادامه نیز از پیام اعظمی از هندوستان، علی‎‎الحسینی از مصر، سفینا غلامحسین از افغانستان، نزار القطری از کویت، یاشار عبدالله از آذربایجان، سید شان‎حیدر بی‎باک‎روحی از هندوستان، علی‎اصغر عبدالحکیم از افغانستان، محمدحسین حیدری از افغانستان، و صباح عبدالله الجبل از مصر به عنوان مداح برگزیده تجلیل شد.

در این اجلاس از برگزیدگان استان گلستان از خانواده شهید حجت‎الاسلام حبیب‌الله شریعتی‎فر به عنوان (مداح برگزیده)، سیدابراهیم سجادی‎زاده (شاعر آیینی)، حجت‎الاسلام شیخ علیجان طیبی(خطیب و ذاکر آیینی)، کریم فزونی(هنرمند آیینی) سید صاحب میرحیدری(مداح شاخص)، تاج آخوند عبدالجبار میرابی(واعظ شاخص اهل سنت)، تاج آخوند شاه دردی ایزدی(شاعر آیینی شاخص اهل سنت)، قربانعلی قرجه(خطیب شاخص اهل سنت) و موسی جرجانی به عنوان پژوهشگر شاخص اهل سنت تجلیل شد.

براساس این گزارش، مراسم استقبال رسمی و مردمی بعد از ظهر روز سه‌شنبه در بارگاه امامزاده عبدالله گرگان با حضور اقشار مختلف برگزار شد.

ژ

پس از برگزاری این مراسم در روز گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا برنامه‌های سنتی استان و شهرستان همانند اجرای مراسم دسته‌‌چوبی برگزار شد.

هیئت‌های سینه‌زنی بالاجاده کردکوی و هیئت علی اصغر (ع) روستای زنگیان گرگان و برخی هیئت‌های دیگر هم به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین در این اجلاس 24 مهمان خارجی از کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مصر، عراق، آذربایجان، هندوستان، لبنان و برخی کشورهای اسلامی دیگر در کنار پیرغلامان حسینی کشورمان حاضر شدند.

برای نخستین ‌‌بار در این اجلاس از علما و مفاخر اهل سنت استان گلستان تجلیل خواهد شد.

به گزارش فارس، خوزستان میزبان دوازدهمین دوره اجلاس پیرغلامان حسینی خواهد بود که بنابر تمهیدات پیش‌بینی شده، مقرر شده مراسم اختتامیه آن نیز در شلمچه برگزار شود و در اختتامیه یازدهمین دوره، نشان اجلاس دوازدهم به نماینده آن استان تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/83001/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول