اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور ادب‌دوستان و شاعران برجسته کشور

بزرگداشت نیما یوشیج در نور برگزار شد

مراسم بزرگداشت پدر شعر نو در نور با حضور ادب‌دوستان و شاعران برجسته کشور برگزار شد.

بزرگداشت نیما یوشیج در نور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، مراسم بزرگداشت نیما با حضور اعضای برجسته انجمن شعر ایران، مدیران ارشد استانی و شهرستانی، جمع زیادی از ادب دوستان، شاعران، نویسندگان، پژوهشگران و نیما شناسان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور برگزار شد.

در این مراسم که شاعران برجسته کشور از جمله، فاطمه راکعی، ساعد باقری، سهیل محمودی، عبدالجبار کاکایی، افشین اعلا حضور داشتند، هر یک با شعرخوانی و سخنرانی یاد پدر شعر نو را گرامی داشتند و هر یک به  وصف این شاعر بزرگ پرداختند و او را سبب تغییر، تبدیل و حرکت در سبک‌های شعر و شاعری دانستند.

نیما نظریه‌پرداز عرصه ادبیات

فاطمه راکعی شاعره ایرانی در معرفی پدر شعر نو گفت: نیما علاوه بر آن که شاعر بزرگی است، نظریه‌پرداز بزرگی در عرصه ادبیات به حساب می‌آید.

وی ابراز داشت: نیما نوآوری بسیاری در قالب شکنی و کوتاه و بلند کردن مصرع‌ها داشته و آراء بنیادین و ارزشمندی در ادبیات و شعر ارائه کرد.

این عضو انجمن شعر ایران افزود: آنچه در جریان پویایی شعر امروز چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب شاهد آن هستیم، همگی مرهون تلاش‌های علمی نیمایوشیج است.

خلاقیت نیما در جهان شناسی او است

ساعد باقری از شاعران برجسته کشور نیز گفت: ریشه حرکت شجاعانه و خلاقانه نیما را باید در جهان شناسی او جستجو کرد که از تقارن و توازن ظاهری و بیرونی به تناسب و تقارن درونی و باطنی رسید.

وی ادامه داد: محدود کردن ابداع متهورانه نیما به تغییر در صورت شعر و کوتاه و بلند شدن وزن و تغییر محل قافیه، تقبل کار نیما، به نوآوری‌های محدود است.

دیگر شاعران نیز اشعار متعددی را در رسای نیمه و اشعاری از این شاعر پرآوازه را قرائت کردند.

احمد ناطق نوری نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در معرفی نیما نیز گفت: نیما در عین حالی که شاعر نو پرداز بود، باور عمیق اعتقادی داشت.

وی افشین اعلا را نیمای دیگر دانست و گفت: باید قدر این شاعر نوری را بدانیم.

انتهای پیام/86022/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول