اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم خبر داد

شرکت 400 هنرمند در جشنواره فیلم اشراق

رئیس مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت : 400 هنرمند از سراسر کشور در جشنواره فیلم اشراق شرکت کردند.

شرکت 400 هنرمند در جشنواره فیلم اشراق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی کمساری ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم اشراق که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات قم برگزار شد، به بیان ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرداخت و اظهار داشت: ما از معدود مراکزی در ایران هستیم که در همه رده‌های سنی مجله تخصصی گوناگون و به صورت منظم منتشر می‌کنیم.

وی نشریات ‌پوپک، سنجاقک و پیام زن را از جمله نشریاتی که به صورت منظم در دفتر تبلیغات اسلامی منتشر می‌شود، ذکر کرد و گفت: نویسندگان، شاعران و فعالان این نشریات از طلاب و فضلای حوزه هستند که با قلم خود فرهنگی دینی را ترویج می‌کنند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی به دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم اشاره و خاطرنشان کرد: نهادسازی در کنار آموزش، تولید و ترویج از دیگر فعالیت‌هایی است که دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به انجام آن اهتمام دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به فعالیت 6 انجمن فرهنگی اشاره کرد و ابراز داشت: این انجمن‌های فرهنگی با بیش از هزار عضو در معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

کمساری با اشاره به شمار شرکت‌کنندگان در جشنواره فیلم اشراق بیان داشت: در این جشنواره 400 هنرمند حوزوی و غیرحوزوی شرکت کردند که 150 نفر ایشان از برادران حوزوی هنرمند، 9 نفر ایشان از خواهران حوزوی و 254 نفر از هنرمندان غیرحوزوی بودند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به موضوع جشنواره فیلم اشراق تصریح کرد: ‌این جشنواره با موضوع روحانیت و دین به صورت تخصصی برگزار شد که با استقبال گسترده کشوری روبه‌رو شد و این میزان استقبال از چنین جشنواره تخصصی قابل ستایش است. 

وی با اشاره به روند اجرای دومین جشنواره فیلم اشراق خاطرنشان کرد: فیلم‌های ارائه شده به این جشنواره به مدت دو روز در سینما وتوس قم در نوبت صبح و عصر به نمایش در آمد و در حاشیه آن دو نشست تخصصی و دیدار با علما صورت گرفت تا نقشه راهی برای هنرمندان ترسیم شود.

انتهای پیام/78005/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول