اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ارائه روش آموزشی معلمان بازنشسته به آموزش و پرورش

امام جمعه یزد از روش آموزشی انتقاد کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد از روش‌های آموزشی در نظام آموزش و پرورش انتقاد کرد.

امام جمعه یزد از روش آموزشی انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری بعد از ظهر امروز در آیین تکریم از بازنشستگان آموزش و پرورش استان یزد با انتقاد از روش‌های آموزشی در آموزش و پرورش اظهار داشت: به نظر می‌رسد که امروزه چندان به موضوع تربیت در آموزش و پرورش اهمیت داده نمی‌شود و دانش‌آموزان تنها برای تحصیل علم به مدرسه می‌روند.

وی ادامه داد: معلمانی که در گذشته در مدارس و نظام آموزشی فعالیت داشتند رنج زیادی متحمل شده و در کنار آموزش تحصیل، تربیت و آموزه‌های دینی و ارزش‌های انسانی و اخلاقی را نیز برای دانش‌آموزان بیان می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: شما بازنشستگان فرهنگی و معلمان پیشکسوت گذشته باید این نکات را برای معلمان امروز بازگو کنید و در خاطرات خود این موارد را مطرح کنید تا آن‌ها نیز در روش آموزشی خود تغییراتی را ایجاد کنند و شیوه جدیدی را با استفاده از تجربیات گذشته شما برگزینند.

وی تصریح کرد: زحماتی که شما متحمل شدید و رنج‌هایی که کشیدید نتیجه‌ای جز اینکه فرزندانی عالم و آگاه به جامعه تحویل دادید، نداشته اما نباید فراموش کرد که رنج و تلاش شما و آموزش شما همراه تربیت، نصیحت، تعالیم دینی و القای اخلاق خوب و ارزش‌های انسانی بوده که امروزه کمرنگ شده است.

آیت‌الله ناصری به مقایسه هر دو دوره آموزشی پرداخت و اذعان داشت: نتیجه‌ای که امروز می‌بینیم قابل مقایسه با گذشته نیست، در حالی که شیوه آموزشی گذشته نتیجه مطلوب‌تری داشته تا این زمان که صرفا درس و تحصیل آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید دانش‌آموزان را به حال خود رها کرد، گفت: دانش‌آموزان باید همواره چیزهایی از معرفت، اعتقاد، انسانیت و ارزش‌های انسانی و اخلاقی را بدانند و در زندگی خود به کار گیرند.

امام جمعه یزد اظهار داشت: ثمرات و نتایج تلاش‌های شما امروز در دنیا نمایان است و آن‌هایی که در کنار فراگیری علم و دانش در نزد آموزگاران خود نصیحت و تربیت شدند و به کار گرفتند و با عقل و روان و تدبیر عمل کردند، راضی‌کننده‌تر از کسانی هستند که فقط درس و ریاضیات محض را دنبال کردند.

وی اضافه کرد: بسیاری از کسانی که تنها به فراگیری علم به دور از ارزش‌های انسانی مشغول شدند یا از طریق بیگانگان جذب شدند و ترک وطن گفتند و یا از ارائه خدمات مفید و موثری برای دریغ کردند، اما اندک کسانی هم هستند که در این میان ماندند و به جامعه خدمت کردند که جای شکر و سپاس آن باقیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه ایران اسلامی و تهاجم فرهنگی که جوانان و دانش‌آموزان را نشانه رفته گفت: تنها کسانی که بهتر از سایر گروه‌ها می‌تواند جامعه و دانش‌آموزان را آگاه کند معلمان هستند که ساعاتی از روز را در کنار دانش‌آموزان سپری می‌کنند و با آن‌ها ارتباط قوی و موثری دارند.

وی تصریح کرد: خطرات شبکه‌های ماهواره‌‌ای و تاثیرات منفی آن را برای دانش‌آموزان بازگو کنید تا منحرف نشده و در دام دسیسه‌های دشمن گرفتار نشوند که اگر در این راه کوتاهی شود، باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/90004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول