اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

تجربیات معلمان بازنشسته به نسل جدید منتقل شود

استاندار یزد خواستار انتقال تجربیات و دستاوردهای معلمان بازنشسته به نسل جدید در نظام آموزشی شد.

تجربیات معلمان بازنشسته به نسل جدید منتقل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین تکریم از فرهنگیان بازنشسته استان یزد با گرامیداشت مقام معلم، معلمی را شغل انبیا دانست و عنوان کرد: پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت سرشار از علم و دانش هستند و تجربیاتی را در این عرصه به دست آورده‌اند که لازم است برای موفقیت بیشتر جامعه، آن را در اختیار نسل جدید در نظام آموزشی قرار دهند.

وی با بیان اینکه شما فرهیختگان و پیشکسوتان زحمات زیادی برای جامعه و استان کشیده‌اید و رنج‌های زیادی در این راه متحمل شده‌اید افزود: حاصل رنج و تلاش و کوشش شما عزیزان پیشرفت و توسعه استان در عرصه‌های گوناگون علم و دانش به ویژه موفقیت استان برای 20 سال متوالی شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: پیشرفت استان در حوزه صنعت، کشاورزی، پزشکی، صادرات، تجاری و اقتصادی مرهون تحمل رنج و سختی‌هایی است که شما در گذشته متحمل شده‌اید و بر خود دیده‌اید.

وی در بخشی از سخنان خود پدیده خروج مغزها از استان و کشور را یادآور شد و عنوان کرد: اینکه مغزها و متخصصان ایرانی از کشور بیرون می‌روند و یا از استان یزد برای خدمت به استانی دیگر می‌روند را هم ضعف می‌دانم و هم قوت.

استاندار یزد افزود: علمای زیادی هم در گذشته برای تحصیل و تهذیب و خدمت به دین اسلام بار سفر برسته و به نجفو کاظمین و دیگر نقاط رفته‌اند و خدمات ارزنده‌ای را برای اسلام و ایران اسلامی به بار آوردند.

وی تصریح کرد: اینکه تا چه اندازه بتوان این خدمات را برای کشور به کار بست و تجربیات به دست آمده را برای جامعه خرج کرد مهم است.

فلاح‌زاده گفت: پیشرفت جامعه بر دواصل امنیت و تعلیم استوار است که هیچ یک از این دو از هم جدا نیستند و باید با یکدیگر همراه باشند.

وی ادامه داد: سلامت جامعه، تامین زیرساخت‌ها و انجام امور عمرانی برای توسعه و پیشرفت کشور در هر حوزه، تولید و تجارت و ایجاد اشتغال و بسط و گسترش فرهنگی، انجام فعالیت های اقتصادی و زیربنایی در کشور به این دو مورد وابسته است که اگر یکی از این دو مورد نباشد هیچ یک از این حوزه‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه آخرین روز کاری خود را در خدمت فرهنگیان هست عنوان کرد: دل کندن من از یزد دشوار است چرا که با ویژگی‌ها و خل و خوی این مردم خو گرفته و عادت کرده‌ام.

استاندار یزد گفت: مردم یزد نجیب، دارای کرامات و ارزش‌های انسانی، پرکار و پرتلاش هستند و فراق و کمبودی که در آخرین روزهای کاری خود و جداشدن از این مردم دارم به خاطر داشتن این ویژگی‌ها و خصوصیات است.

فلاح‌زاده ادامه داد: حتی دور شدن از شما فرهیختگان و فرهنگیان که دارای تجربیات متعددی هستید و باید این تجربیات را به ما و نسل‌های بعد از ما منتقل کنید نیز دشوار است.

وی با گرامیداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان خواستار رسیدگی به مشکلات و تنگناهای بازنشستگان فرهنگی در جامعه شد.

انتهای پیام/90004/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول