اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

دومین جشنواره فیلم اشراق به کار خود پایان داد

جشنواره فیلم اشراق که از هفتم آبان ماه در سینما وتوس آغاز به کار کرده بود، امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

دومین جشنواره فیلم اشراق به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دومین جشنواره فیلم اشراق که با موضوع روحانیت و حوزه علوم دینی به مدت سه روز در سینما وتوس قم برگزار شده بود، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی برترین‌های هر بخش و تقدیر از جمعی از ارگان‌ها و نهادهایی که در برگزاری این جشنواره با دفتر تبلیغات اسلامی همکاری داشتند، پایان یافت.

هیئت داوران این جشنواره که متشکل از همایون اسعدیان، حجت‌الاسلام علی اصغر سعادتی، حسین معززی‌نیا، مهرداد اسکویی، محمدرضا بهشتی‌منفرد، سید ناصر هاشم‌زاده و حجت‌الاسلام ابراهیم علی‌برزی بودند، به دقت آثار رسیده را مورد بررسی قرار دادند.

هیئت داوران هر دو بخش پس از بررسی دقیق و جدی آثار راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره به آثاری که از بیشترین کیفیت و شاخصه مطلوب برخوردار بودند، رای مثبت دادند.

بر همین اساس در بخش اصلی فیلم کوتاه داستانی هیچ فیلمی را شایسته دریافت جایزه اول ندانستند و جایزه نفر دوم فیلم کوتاه داستانی بخش اصلی که شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ20 میلیون ریال وجه نقد بود را به رضا جمالی کارگردان فیلم «بازتاب» و جایزه نفر سوم فیلم کوتاه داستانی بخش اصلی که شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15میلیون ریال وجه نقد می‌شد را به مجتبی اسپنانی کارگردان فیلم «نزدیک‌تر» اهدا کردند.

در بخش مستند اصلی نیز هیئت داوران جایزه ویژه خود را که شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقد بود را به حمید شاه‌مرادی کارگردان فیلم «حاج آقا کمال» اهدا کردند.

جایزه نفر دوم فیلم کوتاه مستند بخش اصلی این جشنواره شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقد به احسان عمیدیان کارگردان فیلم «عالم ربّانی» تقدیم شد.

هیئت داوران همچنین جایزه نفر اول فیلم کوتاه مستند بخش اصلی این جشنواره شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال وجه نقد را به علی اُلفت کارگردان فیلم «زندگی در ثانیه صفر» اهدا کردند.

در بخش مستند تجربی که ویژه طلاب هنرمند بود هیئت داوران پس از بازبینی آثار رسیده به این بخش، هدیه خود را که شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد بود، به محمد تقی رحمتی کارگردان فیلم «آخوند چینی دات کام» تقدیم کردند.

هیئت داوران جایزه نفر سوم فیلم کوتاه مستند تجربی شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال وجه نقد را به سید جمال عود سیمین کارگردان فیلم «کوچه مقدس» اهدا کردند.

جایزه نفر سوم فیلم کوتاه مستند بخش اصلی، شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال وجه نقد به علی پورطالبی کارگردان فیلم «کمان راست» تقدیم شد.

هیئت داوران در بخش اصلی فیلم‌نامه نیز جایزه نفر اول شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال وجه نقد را به نیما حسن‌بیگی نویسنده فیلمنامه «انتهای سفر پروانه» اهدا کرد.

در این بخش هدیه نفر سوم فیلمنامه شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15میلیون ریال وجه نقد به حسن کی‌قبادی نویسنده فیلمنامه «حضور واقعی» تعلق گرفت.

همچنین هیئت داوران جایزه نفر دوم فیلمنامه بخش اصلی که شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقد بود را به سید مهدی بنی‌عقیل نویسنده فیلمنامه «جلسه دهم» تقدیم کرد.

جایزه نفر اول فیلمنامه تجربی ویژه طلاب هنرمند که متشکل از لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 ریال وجه نقد بود، به بلال الفت نویسنده «لوصا» اهدا شد.

هیئت داوران جایزه نفر سوم فیلمنامه تجربی ویژه طلاب هنرمند که شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال وجه نقد بود را به سید مهدی موسوی نویسنده «برف‌ها می‌دانند نفس می‌کشی» تقدیم کرد.

جایزه نفر دوم فیلمنامه تجربی ویژه طلاب هنرمند نیز که متشکل از لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ10میلیون ریال وجه نقد بود به محمد زندی نویسنده «راهزن» تعلق گرفت.

هیئت داوران جایزه نفر اول فیلم کوتاه مستند تجربی ویژه طلاب هنرمند که شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15میلیون ریال وجه نقد بود را به احسان تندگام کارگردان فیلم «دستان بینا» تقدیم کرد.

دبیرخانه این جشنواره در بخش پویانمایی نیز که از دیگر بخش‌های این جشنواره بود از دو اثر تقدیر کرد که در این راستا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال وجه نقد به حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد قاسم‌پور کارگردان فیلم «نقشه» و لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال وجه نقد را به ایمان یزدان‌پژوه کارگردان فیلم «معراج» اهدا کرد.

انتهای پیام/78005/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول