اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور ستاد توسعه و علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی:

ایران 2 هزار و 500 گونه گیاه دارویی دارد

مشاور ستاد توسعه و علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: ایران 2 هزار و 500 گونه گیاه دارویی دارد که نشان از ظرفیت بالای آن در عرصه تولید و عرضه گیاهان دارویی است.

ایران 2 هزار و 500 گونه گیاه دارویی دارد

علی ابراهیمی ورکیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: دانشمندان شهیر اسلام فعالیت‌های بسیاری در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی داشتند که دستاورد‌های زیادی نیز در این زمینه به جهان عرضه کردند.

وی ادامه داد: با اعتقادی که تجربیات و یافته‌های تحقیقاتی در غرب در ساماندهی و توسعه آثار دانشمندان داشتند، حقیقت روح پزشکی مدرن شکل گرفته است.

مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی خاطرنشان کرد: کار ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی که در معاونت علوم و فناوری مستقر است هماهنگی سازمان‌ها، نهاد‌ها و وزارتخانه‌های فعال در زمینه طب و گیاهان دارویی است.

وی ادامه داد: این ستاد فعالیت‌های قابل قبولی داشته و از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و درس‌پژوهشی حمایت‌ کرده است.

ابراهیمی ورکیانی ابراز داشت: در جشنواره‌هایی که اخیراً به این مناسبت تشکیل شده، از محصولات دارای قابلیت صادرات، تقدیر شده است.

وی تصریح کرد: خدمات کالایی شرکت‌های دانش‌بنیان که تحت عنوان خدمات کالای دانش‌بنیان مطرح هستند، از میان یکصد محصول 15 محصول دارویی را توانسته به 18 کشور جهان صادر کند.

این مسئول ابراز داشت: با صادرات داروهای گیاهی این شرکت‌ها توانستند 350 میلیون دلار ارز به دست آورند.

وی اضافه کرد: در این مدت با اقدامات این ستاد، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از 60 شرکت به 200 شرکت افزایش یافته است.

ابراهیمی ورکیانی اذعان کرد: اکثر کشورهای جهان به تأمین دارو از ریشه گیاهان سوق پیدا کردند و از میان، کشورهایی مطرح خواهند بود که به لحاظ دارویی پوشش گیاهی غنی داشته باشند.

وی بیان داشت: ایران با تنوع اقلیمی خود 2 هزار و 500 گونه گیاه دارویی و یک‌هزار و 700 گونه انحصاری و نوع بومی ایران دارد و همین نشان از ظرفیت بالا در عرصه تولید و عرضه گیاهان دارویی است.

 مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی افزود: یکی از کارهای مطلوب علوم و فنآوری گیاهان دارویی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی است که تقریباً با اختصاص 290 میلیارد ریال از این شرکت‌ها حمایت شده که درصد قابل توجهی از آن قرض‌الحسنه است.

وی به وجود 315 گونه گیاهی در همدان اشاره کرد و گفت: 156 گونه گیاهان دارویی همدان دارای کاربرد عمومی است.

ابراهیمی ورکیانی ابراز داشت: از این تعداد 190 گونه گیاهی مورد حمایت قرار نگرفته که امیدواریم مورد حمایت مسئولان امر قرار بگیرد.

انتهای پیام/89007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول