اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

2700 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در البرز فعال هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: 2700 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در البرز فعال هستند.

2700 هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در البرز فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی پیش از ظهر امروز در همایش توجیهی هیئت‌های مذهبی استان البرز که در آستانه ماه محرم برگزار شد، اظهار داشت: ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ عاشورا و تبیین ارزش‌های قیام عاشورا در بین نسل امروز یکی از مهمترین وظایف هیئت‌های مذهبی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین مسائلی که در این ایام باید به آن دقت شود دوری از خرافه‌گویی و بیان واقعیات قیام عاشورا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز محرم و صفر را فرصتی بسیار خوب برای تعالی فرهنگ دینی عنوان کرد و گفت: در این ایام بهترین فرصت است تا نسل امروز را با واقعیات قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) آشنا کنیم.

مسعودی در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر حضور مردم در آیین‌های سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نوجوانان و جوانان بیشتری در این مراسم‌ها حاضر شوند تا بتوانیم اهداف قیام عاشورا را در جامعه بیش از پیش تبیین نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 2700 هیئت مذهبی مذهبی شناسنامه‌دار در البرز گفت: این هیئت‌های مذهبی بزرگترین تشکل مردمی در این استان به شمار می‌روند.

مسعودی با بیان اینکه برنامه‌ها و تمهیدات لازم برای برگزاری آیین این ماه از سوی این اداره کل پیش‌بینی شده است، ادامه داد: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم‌های مختلف محرم و صفر از یک ماه پیش انجام شده است.

وی برگزاری سه همایش آموزشی توجیهی در شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که برای هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است.

*اعزام مبلغ و مبلغه به هیئت‌های مذهبی استان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه سخنان خود از اعزام مبلغ و مبلغه به هیئت‌های مذهبی استان خبر داد و گفت: براساس تمهیدات اندیشیده شده در این ایام نیز اعزام مبلغان را به هیئت‌های مذهبی به منظور پاسخگویی به شبهات و سئوالات دینی افراد خواهیم داشت.

به گفته مسعودی برای این مهم یک هزار و 700 مبلغ در نظر گرفته شده است که از این تعداد 400 نفر از آنان را خواهران تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/2302/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول