اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

خانواده منشاء تحولات عظیم فردی و اجتماعی است

امام جمعه ماکو با اشاره به روز خانواده، آن را منشاء تحولات عظیم فردی و اجتماعی عنوان کرد.

خانواده منشاء تحولات عظیم فردی و اجتماعی است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به نهم آبان ماه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار داشت: بازنشستگی به معنای بازماندن از کار و تلاش نیست، بلکه فرصتی برای القای بهتر تجارب خود به نسل‌های بعدی است که این امر نباید با کناره‌گیری از محیط‌های کاری محدود ‌شود.

وی بر اهمیت و جایگاه خانواده در جامعه اشاره کرد و گفت: خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی است که در عین حال بزرگ‌ترین واحد تربیتی در جامعه محسوب می‌شود.

وی بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: این مسئله باید به گفتمان و مشی اصلی انقلاب تبدیل شده و از حالت شعارگونه آن خارج شود.

امام جمعه ماکو گناه را مهم‌ترین تهدید برای احیای سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها عنوان و تصریح کرد: در جوامع اسلامی باید با تأسی از سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام بهترین الگوهای زندگی در خانوداه‌ها پیاده شده و نباید با سهل‌انگاری والدین فضا برای ورود الگوهای رفتاری نامناسب غربی در خانواده‌ها باز شود.

وی به جایگاه زن به عنوان محوری‌ترین عضو در خانواده نیز اشاره کرد و گفت: نگاه نادرستی که امروز در جوامع غربی به زن می‌شود، نگاهی ابزاری بوده که این مسئله منجر به فروپاشی نظام خانواده‌ نیز شده است.

رنجبری خودنمایی و تبرج زنان و دختران در مجامع عمومی را به شدت مورد سرزنش قرار داد و تصریح کرد: اکنون رسالت بزرگی که بر عهده ما مسلمانان قرار گرفته این است که نگذاریم این فرهنگ نادرست غربی به جوامع اسلامی نفوذ کند.

امام جمعه ماکو در ادامه به روز تکریم بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از واژه‌هایی که باید از ادبیات روزمره زندگی پاک شود، کلمه «بازنشستگی» است.

وی عمر و زندگی را سرمایه عظیم بشری عنوان کرد و افزود: انسان باید از تمام لحظات عمر خود برای تلاش و کوشش بهره گیرد و به جای کناره‌گیری از کار و جامعه، تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهد.

رنجبری خاطرنشان کرد: مدیران باید در کنار بهره‌گیری از نیروهای جوان، خلاق و کارآمد از این گنجینه‌های عظیم در نهادها و سازمان‌های خود برای پیشبرد بهتر اهداف و آرمان‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/61006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول