اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی:

کاهش ممنوعیت صادرات کالا از 72 قلم به 17 قلم/شرایط اقتصادی در کل دنیا خوب نیست

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی گفت: رقبای تجاری بیشتری نسبت به گذشته در بازارهای جهانی وجود دارد و این به سبب نامناسب بودن شرایط اقتصادی در اروپا و دیگر کشورهای دنیا است.

کاهش ممنوعیت صادرات کالا از 72 قلم به 17 قلم/شرایط اقتصادی در کل دنیا خوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عین‌الله محمدخانی‌غیاثوند عصر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمانشاه در سالن جلسات اتاق بازرگانی اظهار داشت: در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و سال گذشته شرایط خوبی از لحاظ اعتبارات در کشور وجود نداشت.

محمدخانی‌غیاثوند افزود: شرایط بدی که سال گذشته وجود داشت، موجب تصمیمات خلق‌الساعه شد و در 6 ماهه نخست سال‌جاری 13 درصد کاهش صادرات داشته‌ایم.

وی میزان صادرات کشور در سال 90 را 48 میلیارد دلار و در سال 91 این میزان را 41 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: رقبای تجاری بیشتری نسبت به گذشته در بازارهای جهانی وجود دارد و این بدین دلیل است که شرایط اقتصادی در اروپا و تمام دنیا خوب نیست.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی با اشاره به کم شدن محدودیت‌ها در بخش صادرات در چند ماهه اخیر، عنوان کرد: اجرا نشدن بخش‌نامه‌ها ارتباطی به سازمان توسعه تجارت ندارد.

به گفته نماینده سازمان توسعه تجارت، دولت سال گذشته امکان تامین مالی جوایز صادراتی را نداشته و بانک‌ها به‌دلیل کمبود اعتبارات، فقط دو و نیم درصد از 10 درصد تعهد خود را به بخش صادرات اختصاص دادند.

این مسئول تاکید کرد: رویکردها نشان داده بخش خصوصی در بخش توسعه صادرات قرار خواهد گرفت و صادرکنندگان تنها به یک بازار تمرکز نکنند و صادرات را به بازارهای مختلف گسترش بدهند.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در بخش توسعه و ارتقای وضعیت صادرات انجام داده و یکی از این اقدامات کاهش ممنوعیت صادرات کالا از 72 قلم به 17 قلم بوده است.

انتهای پیام/2700/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول