اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

تلاش‌های انجام شده برای تسهیل روند صادرات به تجار منعکس نشده است

استاندار کرمانشاه با اظهار گلایه از مسئولان مربوطه به‌دلیل انعکاس ندادن تلاش‌ها و اقدامات مسئولان برای تسهیل روند صادرات به تجار، گفت: مشکلاتی که تجار امروز مطرح کردند، ظرف هفته آینده بررسی می‌شود.

تلاش‌های انجام شده برای تسهیل روند صادرات به تجار منعکس نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الله دمیاد عصر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمانشاه در سالن جلسات اتاق بازرگانی اظهار داشت: تجارت استان کرمانشاه از سال 77 تا 92 با تلاش صادرکنندگان رشد هزار برابری داشته است.

وی ادامه داد: طی 6 ماهه نخست سال 92، علی‌رغم کاهش صادرات در کشور استان کرمانشاه رشد صادراتی خوبی داشته و این ظرفیت‌ها باید ارتقا پیدا کند.

دمیاد با اشاره به اینکه تجارت از زیرشاخه‌های علم اقتصاد است، گفت: علم اقتصاد متاثر از سایر علوم است و زمانی ارتقا پیدا می‌کند که نگاه عالمانه جایگزین روش‌های سنتی شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به جایگاه تجارت ایران در طول تاریخ، بیان داشت: کشور ما با 15 کشور هم‌مرز است و در کنار این منابع، نیروی انسانی کارآمد و دسترسی به آب‌های آزاد دارد و در کریدور آسیا و اروپا قرار گرفته و این فرصت خوبی برای ارتقای سطح تجارت است.

وی با تاکید بر هماهنگی و همکاری بیش از پیش بخش خصوصی و دولتی در عرصه تجارت، افزود: تجارت الکترونیک توانمندی تاجران را افزایش می‌دهد و باید برای توسعه تجارت و صادرات از روش‌های نوین و تجارب موفق استفاده کرد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه میزان صادرات کشور از طریق مرزهای استان کرمانشاه به کشور عراق را 54 درصد عنوان کرد و توجه به صادرات کالاهای باکیفیت و پایین آوردن هزینه تولید برای رقابت با تجار سایر کشورها را مورد تاکید قرار داد.

دمیاد خاطرنشان کرد: نباید فقط بر صادرات به کشور عراق تمرکز کرد و آموزش در زمینه تجارت بسیار اهمیت دارد تا تجار بتوانند با علم و آگاهی وضعیت خود را در بازارهای دنیا تثبیت کنند.

استاندار کرمانشاه با اظهار گلایه از مسئولان مربوطه به‌دلیل انعکاس ندادن تلاش‌ها و اقدامات مسئولان برای تسهیل روند صادرات به تجار، گفت: مشکلاتی که تجار امروز مطرح کردند، ظرف هفته آینده بررسی می‌شود.

وی از تخصیص تنها پنج درصد اعتبار در سال‌جاری خبر داد و اعلام کرد: این وضعیت بی‌سابقه بوده و مشکلات زیادی در بخش اعتبارات داریم و با این وجود موضوعات اقتصادی را از ابتدا با جدیت دنبال کرده‌ایم.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت: نباید بازارچه در اختیار سازمان همیاری‌های شهرداری‌های باشد و از گمرک خواسته‌ایم که بازارچه را تحویل بگیرد و سه میلیارد تومان برای نظم بخشیدن به وضعیت بازارچه پرویزخان با این وضعیت اعتبارات تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/2700/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول