اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اعضای طایفه‌ای خاص که بلای جان مردم البرز شده‌اند

طی سال‌های اخیر اقدامات مجرمانه اعضای یک طایفه خاص که هویت آنها مشخص نیست، امنیت استان البرز به ویژه شهرستان کرج را خدشه‌دار کرده و این در حالی است که حجم زیادی از توان پلیس در این استان صرف برخورد با این طایفه شده است.

اعضای طایفه‌ای خاص که بلای جان مردم البرز شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ظهر امروز فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از خبرنگاران دعوت کرد تا با آخرین دستاوردهای پلیس این استان برای تامین امنیت شهروندان آشنا شوند.

احمدعلی گودرزی پس از افشای آخرین جزئیات برخورد نیروی انتظامی با اراذل و اوباش و قانون‌شکنان از خبرنگاران خواست تا در حیاط نیروی انتظامی استان البرز با اعضای باند مامورنماها که به تازگی دستگیر شده‌اند، از نزدیک آشنا شوند.

خبرنگاران پس از حضور در محل، با چند دستگاه خودروی گران‌قیمت که فرمانده نیروی انتظامی از آنها تحت عنوان خودروهای تیزرو یاد می‌کرد، روبه‌رو شدند.

در داخل یکی از این خودروها 2 متهم با چشم‌بند و دست‌بند حضور داشتند و 2 متهم دیگر نیز در خودروهای بعدی نشسته بودند.

با دستور سردار گودرزی یکی از این متهمان در جمع خبرنگاران حضور یافت و به تشریح اقدامات مجرمانه خود پرداخت.

*سئوالات فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از مامورنماها

نکته جالب توجه این بود که پرسش‌های نخستین را خود سردار احمدعلی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از این متهم مطرح کرد.

وی خطاب به این فرد گفت: شما با پوشیدن لباس مقدس نیروی انتظامی از مردم اخاذی می‌کردید و این در حالی است که ماموران خدوم پلیس شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا مردم در آسایش باشند و شما با یک کار آبروی پلیس را می‌برید.

گودرزی با اشاره به شهادت 14 مرزبان در سراوان افزود: شما از شهدا خجالت نکشیدید که اینگونه با آبروی پلیس بازی کردید؟ سال گذشته یک مامور پلیس در همین کرج به شهادت رسید، چگونه می‌خواهید در چشمان خانواده شهدای نیروی انتظامی نگاه کنید.

یکی از متهمان باند اخاذ مامورنماهای البرز در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی تنها می‌گفت،‌ شرمنده و پشیمانم.

خبرنگار فارس از وی سئوال کرد، آیا سابقه کیفری دارد؟ که در پاسخ گفت: پیش از این به اتهام اخاذی، سرقت و جعل عنوان پلیس و اخاذی از مردم دستگیر شده بودم و در آخرین بار به مدت بیش از 5 سال در زندان بودم.

خبرنگار دیگری از وی پرسید چه زمانی است که از زندان آزاد شده‌اید؟ که در پاسخ گفت: حدود یک سال است و پس از آزادی متاسفانه دوباره به راه خلاف کشیده شدم.

این متهم که به دلیل عدم تکمیل پرونده نام وی افشا نشده است، افزود: در ماه‌های اخیر در استان‌های گلستان، اصفهان، البرز و تهران دست به اخاذی با پوشش مامور پلیس داشته و طعمه‌های خود را با کمین کردن در بانک‌ها شناسایی می‌کردیم.

وی ادامه داد: پس از شناسایی افرادی که پول زیادی از بانک خارج می‌کردند، آنها را تعقیب کرده و در یک مکان خلوت به بهانه بازرسی بدنی و خودرو پول‌های آنها را سرقت می‌کردیم.

بر اساس این گزارش، بنا بر اظهارات فرمانده نیروی انتظامی استان البرز، متهمان پرنده مامورنماها در استان البرز با یکدیگر فامیل بوده و به صورتی که سردسته آنها پدر خانواده است به همراه 2 پسر و برادرزاده‌هایش اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دادند.

خبرنگار فارس در کرج از سردسته این باند پرسید که ساکن کجا هستند که وی در پاسخ محل سکونت خود را آبیک قزوین معرفی کرد.

در ادامه فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد که آنها عضو یک طایفه خاص هستند که هویت ایرانی ندارند.

این طایفه طی سال‌های اخیر اقدامات مجرمانه بسیاری را در مناطق مختلف کشور به ویژه استان البرز داشته و یکی از اصلی‌ترین محل‌های تجمع آنها حاشیه شهرستان کرج است.

در سال‌های اخیر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور به ویژه نیروی انتظامی استان البرز تلاش بسیاری برای برخورد با رفتارهای قانون‌شکنانه این طایفه انجام داده که مهمترین آنها، در سال‌های 89 و 90 انجام شد.

تاکنون صدها نفر از آنها توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده و هم اکنون تعداد زیادی از آنها در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.

شهروندان شهرستان کرج بارها اعضای این طایفه به ویژه زنان و دختران آنها را در معابر عمومی دیده‌اند که مشغول تکدی‌گری هستند.

براساس پرونده‌های موجود در مراجع قضایی اعضای این طایفه خاص از زمان مهاجرت از مناطق مرزی جنوبی و جنوب شرقی کشور به استان البرز و کرج، اقدامات مجرمانه بسیاری از جمله قاچاق مواد مخدر، سرقت، کیف‌قاپی و کیف‌زنی، تکدی‌گری، تجاوز به عنف، زورگیری و جعل عنوان پلیس در البرز و پایتخت انجام داده‌اند.

این در حالی است که حجم زیادی از توان پلیس در البرز صرف برخورد با این طایفه خاص شده، اما همچنان اعضای این طایفه به قانون‌شکنی خود ادامه می‌دهند.

برخی از شهروندان استان البرز به ویژه کرج از صبح امروز تماس‌های متعددی با دفتر خبرگزاری فارس در این استان داشته و از مراجع اطلاعاتی،‌ انتظامی و قضایی خواسته‌اند که برای جمع‌آوری کامل این طایفه از استان اقدامات فوری‌تری را در دستور کار قرار دهند.

خبرگزاری فارس به زودی اطلاعات جدیدی از اقدامات مجرمانه این طایفه خاص که به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان هویت ایرانی ندارند، منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول