اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان

استاندار اصفهان پروژه آبرسانی به زاینده‌رود را کلید زد

استاندار اصفهان در جریان بازدید از عملیات اجرایی تونل سوم کوهرنگ، این پروژه را از پروژه‌های مهم و اثرگذار آبی کشور برشمرد و گفت: عوامل اجرایی این تونل در عمق یک‌هزار و 400 متر با فشاری بیش از 30 اتمسفر مشغول فعالیت هستند.

استاندار اصفهان پروژه آبرسانی به زاینده‌رود را کلید زد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور که زمانی مسئولیت مدیریت آبی کشور را بر عهده داشت در نخستین بازدید از پروژه‌های بزرگ و موثر استان اصفهان از عملیات اجرایی سد و تونل سوم کوهرنگ بازدید کرد و در جریان پیشرفت روند اتمام عملیات اجرایی آن قرار گرفت.

استاندار اصفهان با بیان این‌که حفاری تونل سوم کوهرنگ به طول حدود 27 کیلومتر بیش از 99,9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: با تکمیل این تونل حدود 250 میلیون متر مکعب آب از رودخانه کوهرنگ به پشت دریاچه سد زاینده‌رود منتقل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که کمتر از 15 متر از عملیات حفاری این تونل باقی‌مانده است، تصریح کرد: امیدواریم عملیات حفاری تونل ظرف 2 ماه آینده به اتمام برسد و تونل برای انتقال موقت آب آماده شود.

زرگرپور ادامه داد: در رابطه با این وضعیت می‌توانیم تا پایان سال بخشی از سیلاب‌ها که حدود 60 تا 80 میلیون متر‌مکعب است را منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این تونل از نظر فنی و مهندسی یکی از معدود تونل‌های مهم دنیا است که مسائل فنی و مهندسی آن بسیار پیچیده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: روش‌هایی که برای حفاری و تثبیت این تونل به کار گرفته شده است، جزو روش‌های نادر و خلاقانه است که کارشناسان بین‌المللی هم روی آن تاکید دارند.

وی در ادامه با بیان این‌که بخشی از تاخیری که در احداث این تونل اتفاق افتاد به دلیل همین پیچیدگی‌ها است، اظهار داشت: عوامل اجرایی این تونل در عمق یک‌هزار و 400 متر با فشاری بیش از 30 اتمسفر مشغول فعالیت هستند.     

زرگرپور با اشاره به حجم اقدامات انجام شده با وجود پیچیدگی‌های فنی که این پروژه دارا است و آن را به عنوان یک ابر پروژه در سطح کشور و حتی جهان ممتاز کرده است، از طراحان، مشاورین، پیمانکاران و مدیریت آب منطقه‌ای استان تشکر کرد.

وی همچنین از تونل‌های دسترسی به تونل اصلی و تاسیسات پمپاژ آب با ظرفیت 120 میلیون متر مکعب در سال و تونل دسترسی به تاج سد اصلی نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/2301/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول