اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رویدادهای آفریقا

۸ کشته و ده‌ها زخمی در برخورد قطار با اتوبوس در نایروبی/ الجزایر: نیروی خارجی برای امنیت تاسیسات نفتی نمی‌خواهیم

۸ کشته و ده‌ها زخمی در برخورد قطار با اتوبوس مسافری در پایتخت کنیا و پیشروی تانک‌های ارتش کنگو برای مقابله با شورشیان تا نزدیک مرز اوگاندا از جمله رویدادهای آفریقاست.

۸ کشته و ده‌ها زخمی در برخورد قطار با اتوبوس در نایروبی/ الجزایر: نیروی خارجی برای امنیت تاسیسات نفتی نمی‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری فارس، اخبار برخی تحولات آفریقا در زیر آمده است:

برخورد قطار با اتوبوس مسافربری در پایتخت کنیا 8 کشته و ده ها زخمی برجا گذاشت

برخورد قطار با اتوبوس مسافربری در  مسیر ریل راه آهن دستکم هشت کشته برجا گذاشت.

این اتوبوس حامل 33 مسافر بود که بر اثر برخورد با قطار به ده ها متر دورتر از محل تصادف پرتاب شد.

بر اساس گزارش رسانه های کنیا رانندگان خودروهای سواری و اتوبوس ها برای عبور از تقاطع جاده و ریل راه آهن به خاطر ساخت و سازهای بدون مجوز در مسیر ریل که از منطقه ای فقیر نشین در جنوب نایروبی می گذرد، قادر به دیدن قطارهایی که از جلو می آیند نیستند.

پیشروی تانک‌های ارتش کنگو به نزدیک مرز اوگاندا

اولیویه هامولی، یک سخنگوی ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: خودروهای زرهی ارتش در استان کیووی شمالی برای حمله به شورشیان جنبش 23 مارس که در ارتفاعات نزدیک مرز اوگاندا سنگر گرفته‌اند،‌ به راه افتاده اند.

وی افزود: در حال حاضر، تانک‌های رزمی از پایگاه رومانگابو که روز دوشنبه از شورشیان پس گرفته شد، به سمت روتشورو در حرکت هستند.

روتشورو که روز یکشنبه آزاد شد در 80 کیلومتری شمال گوما، مرکز استان کیووی شمالی در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو، واقع است و رومانگابو بین این دو شهر قرار دارد.

هامولی افزود: ما از روتوشورو به چانزو (حدود 20 کیلومتری در جنوب شرق) حمله می کنیم.

شورشیان گروه 23 مارس در مقابل پیشروی نیروهای ارتش،‌ به سوی مرزهای رواندا و اوگاندا عقب نشینی کرده و دیروز سه‌شنبه در حال استقرار در ارتفاع حدود دو هزار متری در تپه‌های سرسبز چانزو، امبوزی و رونیونی، دیده شدند.

گروه  23 مارس  در آوریل 2012 در پی شورش شورشیان سابق که سال 2009 در پی امضای توافقنامه صلح به ارتش پیوسته بودند، شکل گرفت.

سازمان ملل و کینشازا همواره اوگاندا و رواندا را به حمایت از این شورشیان متهم می کنند اما آن دو این اتهام را رد می کنند.

الجزایر استفاده از نیروهای خارجی برای تامین امنیت تاسیسات نفتی خود را رد کرد

عبدالحمید زرقین، رئیس اجرایی شرکت دولتی مواد سوختی سوناتراک الجزایر هر گونه نقشه احتمالی نیروهای خارجی در حفاظت از تاسیسات نفتی این کشور را رد کرد.

روزنامه فرانسوی زبان لوسوار الجزایر دیروز سه شنبه نوشت:شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس تصمیم دارد با کمک نیروهای خارجی امنیت تاسیسات گازی پتیگنتورین در استان الیزه در جنوب شرق الجزایر را تامین کند.

زرقین تاکید کرد: مسئولیت حفاظت از تاسیسات نفتی الجزایر را یگان های ارتش و نیروهای امنیتی این کشور برعهده دارند حتی تاسیساتی را که شرکت های خارجی نیز در آن سهم دارند.

دولت الجزایر پیش از این نیز اعلام کرد که مسئولیت اقدامات امنیتی حفاظت از تاسیسات گازی و نفتی در این کشور را از شرکت های خارجی که اداره این تاسیسات را برعهده دارند پس گرفته است.

حادثه تروریستی ژانویه گذشته در تاسیسات شهر ان امیناس در ایالت الیزی در جنوب الجزایر که با کشته شدن دستکم 37 کارگر خارجی همراه بود موجب شد تا دولت الجزایر تدابیر جدی برای مقابله با هر گونه حملات تروریستی اتخاذ کند.

 انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول