اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پس از سه روز درگیری خونبار

ارتش کنگو ۳ شهر را از شورشیان پس گرفت

ارتش کنگو پس از سه روز درگیری خونبار با شورشیان ام 23 کنترل سه شهر را از آنها پس گرفت.

ارتش کنگو ۳ شهر را از شورشیان پس گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای مسلح جمهوری دموکراتیک کنگو امروز یکشنبه کنترل سه شهر در شرق این کشور را از شورشیان ام بیست و سه پس گرفتند.

سرهنگ دوم اولیور هامولی سخنگوی ارتش کنگو گفت: ارتش کنگو با پشتیبانی نیروهای سازمان ملل توانست کنترل شهرهای روتشورو، کیوانجا، بوهومبا در منطقه روتشورو در شمال استان کیوو که در منطقه مرزی با روآندا واقع شده است در درگیری های جدید با شورشیان ام بیست و سه به دست گیرد.

سای کمبو مامور اطلاع رسانی سازمان ملل اعلام کرد در استان کیوانجا یک ستوان اهل تانزانیای نیروهای صلح بان سازمان ملل در حال محافظت از نیروهای غیر نظامی به دست شورشیان کشته و یک سرباز تانزانیایی دیگر مجروح شده است.

ارتش کنگو از روز جمعه با استفاده از تانک و توپخانه سنگین در حال نبرد با شورشیان ام بیست و سه است.

ارتش اعلام کرده کنترل شهر کیبومبا را در روز شنبه به دست گرفته است و شورشیان به سمت مرز روآندا عقب نشینی کرده اند.

نیروهای صلح بان سازمان ملل در این درگیری ها شرکت نداشتند اما مجهز به زره پوش های نفربر، جیپ های نظامی مجهز به سلاح خودکار، چندین کیلومتر در پشت نیروهای ارتش کنگو مستقر شده اند.

درگیری های شورشیان ام بیست و سه با ارتش کنگو در سال گذشته باعث آواره شدن بیش از دو میلیون و ششصد هزار نفر از مردم این کشور در خود کنگو شده است.

گروه ام 23 سال گذشته شورش علیه دولت جمهوری دموکراتیک کنگو را آغاز کرد و در همان اوایل توانست شهر راهبردی گوما، مرکز استان کیووی شمالی را برای مدتی محدود تصرف کند.

شورشیان ام 23 تهدید کردند اگر گروه میانجی گفت‌وگو نتواند خشونت ها را فورا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو متوقف کند از مذاکرات صلح کامپالا خارج خواهند شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول